عرضه نفت در ماه اوت دچار کمبود می‌شود

عرضه نفت در ماه اوت دچار کمبود می‌شود
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی کرد که جهان در ماه اوت با کمبود عرضه نفت روبه‌رو می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، برآورد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان داد که جهان در ماه اوت و ادامه سال ۲۰۲۱ به‌دلیل بهبود اقتصادها از همه‌گیری ویروس کرونا، با کمبود عرضه نفت روبه‌رو خواهد بود. این مسئله بیانگر این است که این سازمان و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در نشست این هفته خود می‌توانند تولید را افزایش دهند.

اوپک پلاس - به‌عنوان بخشی از تسهیل کاهش تولید بی‌سابقه خود در سال گذشته میلادی - از ماه مه تا ژوئیه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز (حدود ۲ درصد تولید جهانی) را به بازار باز می‌گرداند.

ائتلاف اوپک پلاس روز پنجشنبه (دهم تیرماه) درباره روند تولید در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری می‌کند. برخی منابع معتقدند با توجه به افزایش قیمت نفت و رسیدن آن به بالاترین حد از سال ۲۰۱۸، این ائتلاف درباره افزایش بیشتر تولید در ماه اوت مذاکره خواهد کرد، این در حالی است که بعضی از تولیدکنندگان نگران موانع بهبود تقاضا و عرضه بیشتر نفت ایران هستند.

پیش‌بینی اخیر اوپک درباره تقاضای نفت خام نشان داد اگر سطح تولید ثابت بماند، عرضه اوپک در ماه اوت یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از تقاضای مورد انتظار خواهد بود، این کمبود در سه‌ماه چهارم امسال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.
۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۸
تعداد بازدید : ۳۳۳