اجرای پروژه های تولید انرژی در آمریکا با همکاری ایکواینر

اجرای پروژه های تولید انرژی در آمریکا با همکاری ایکواینر
شرکت نروژی ایکواینر و گروه استیل (U.S. Steel Corp) ایالات متحده ظرفیت های توسعه تولید هیدروژن پاک را در اوهایو، پنسیلوانیا و وست ویرجینیا بررسی می کنند.
به گزارش اوپکس از انرژی امروز از رویترز، این دو شرکت یادداشت تفاهم همکاری باهم را امضا کرده اند تا امکانات فنی و تجاری برای تولید هیدروژن و جذب و ذخیره سازی کربن (CCS) و نیز پوشش مشتریان و عرضه هیدروژن را ارزیابی کنند.

تولید هیدروژن در پالایشگاه های نفت که پیش از این به عنوان سوخت جت مورد مصرف داشت و نیز تولید آمونیاک فرصت های جدیدی برای صنایع نفت و گاز فراهم کرده است تا انتشارات گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند.

بر اساس سیاست های اقلیمی دولت بایدن این کشور تا سال 2050 قرار است به انتشارات خالص صفر دست یابد.

هیدروژن به عنوان یک سوخت پاک، از آب تولید می شود، روش دیگر تولید هیدروژن استفاده از گاز طبیعی با بهره گیری از تکنولوژی جذب و خیره سازی کربن است، که در این روش امکان کربن زدایی از صنایعی چون فولادسازی و صنایع شیمایی فراهم می آید.

شرکت استیل ایالات متحده در بیانیه ای گفته است که فرایندهای تولید فولاد بر پایه هیدروژن و جذب و ذخیره سازی کربن تکنولوژی های امیدبخشی هستند که می توان انها را توسعه داد.

ایکواینر در ایالات متحده در میدان آپالاچین گاز طبیعی تولید می کند. این شرکت برنامه ریزی کرده است که هیدروژن پاک را از طریق گاز طبیعی در بریتانیا تولید کند و در نروژ تاسیسات ذخیره سازی دی اکسید کربن را به صورت فراساحلی راه اندازی کند.

تولید هیدروژن از گاز طبیعی با استفاده از تکنولوژی CCS می تواند به ایالات متحده کمک کند تا به اهداف انتشاراتی خود برسد.



ایالات متحده به دنبال آن است که صنایع انرژی خواه در سناریوهای انتشارات صفر خالص هم رقابتی بمانند.

در حال حاضر بیشتر هیدروژن دنیا از طریق گاز طبیعی یا زغال سنگ با استفاده از فرایندهای جذب و ذخیره سازی کربن از اتمسفر تولید می شود.

هزینه های تولید هیدروژن از طریق تجدیدپذیرها بیشتر است؛ بر اساس گزارش دپارتمان انرژی ایالات متحده، هر کیلو هیدروژن تجدیدپذیر 5 دلار قیمت دارد.

بایدن قول داده است طی یک دهه که هزینه تولید هیدروژن پاک را تا 80 درصد کاهش دهد و به کیلویی یک دلار برساند.

بر اساس گزارش های جدید هزینه تولید هر کیلوگرم هیدروژن با استفاده از تکنولوژی های CCS و استفاده از گاز طبیعی یا زغال سنگ به عنوان منبع سوخت 2 دلار می شود. متن کامل این گزارش را در https://bit.ly/3qMgga5 ببینید.
۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۱۱۶