شمارش معکوس سقوط آزاد از «چاله» به «چاه!

تشکیل شرکت ملی «صنایع پالایش و پتروشیمی» در مجلس اعلام وصول شد


💎 : چالش بزرگ امروز صنعت پالایش و به ویژه پتروشیمی نبود یک «رگولاتور مستقل» است، در نبود یک نهاد حاکمیتی امروز بزرگترین مشکل پتروشیمی تامین خوراک بین مجتمعی پتروپالایشگاه‌هاست که در این جنگل بدون قانون صغیر به کبیر رحم نمی‌کند.

💎 پتروشیمی «هگمتانه» را ببنید، چندماهه افتتاح شده است، خوراک ندارد زیرا هیچ قانونی پتروشیمی «اروند» را ملزم به تخصیص خوراک «وی.سی.ام» نمی‌کند، پتروشیمی تبریز ساخت «پلی‌پروپیلن» 30 هزار تنی را آغاز کرده است، «پروپیلن» این پتروشیمی چقدر افزایش یافته است؟ پاسخ ساده است منتظر بدون خوراک ماندن «پلی‌نار» تبریز در پائین‌دست باشید. چند مثال و مصداق دیگر لازم است که اثبات شود مشکل بزرگ پالایش و پتروشیمی نبود رگولاتور و نهاد تنظیم‌گر است؟

💎 آقایان در مجلس کوچکترین اطلاعی از وضعیت صنعت پالایش و پتروشیمی ندارند و با این ادعا که باید پتروپالایشگاه‌ها در ایران پا بگیرد تصور می‌کنند با ادغام دو شرکت و تاسیس شرکت «ملی پتروپالایش» هم پتروپالایش‌ها در کشور شکل می‌گیرند. ظاهرا مشکل فقط در یک نام است که اگر کنار هم بیایند همه مسائل حل می‌شود.

💎 اگر امروز 10 پتروپالایشگاه هم در ایران ساخته شوند تا زمانی‌که فکری برای خوراک بین مجتمعی نشود، تا وقتی «رگولاتور» نداشته باشیم همان سرنوشتی که در انتظار «همگتانه همدان»، «پتروشیمی ایلام» و ... است برای پتروپالایشگاه‌ها اتفاق خواهد افتاد.

💎 این نمایندگان پارسال قانون بودجه را بدون توجه به وضعیت حقوق کارکنان صنعت نفت تصویب کردند، امروز هزاران نفر از کارکنان به‌ویژه در مناطق عملیاتی و گرمسیری دچار مشکل شدند و سران سه قوه باید جمع شوند تا اشکالات بندهای عجیب یک قانون را رفع کنند، مطمئن باشید آن روز دیر نیست که همین جلسات برای میلیاردها دلار سرمایه کشور که در نبود «رگولاتور» قفل شده را برگزار خواهند کرد ...
۱۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۵۲
تعداد بازدید : ۳۶۶