واگذاری واحد های پتروشیمی با روح خصوصی سازی منافات دارد

واگذاری واحد های پتروشیمی با روح خصوصی سازی منافات دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:با توجه به اینکه واگذاری سهام واحدهای پتروشیمی به نسبت مساوی بین تعدادی سازمان مشخص ، قدرت رقابت را از این واحدها گرفته و این با روح خصوصی سازی منافات دارد.نحوه واگذاری این واحد ها درجلسه ای با حضور وزیر نفت، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کمیته پتروشیمی این کمیسیون و مدیران واحدهای پتروشیمی طی ۱۰ روز آینده بررسی خواهد شد
موید حسینی صدر درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: متاسفانه واحدهای پتروشیمی به شبه دولتی ها واگذار شده و واگذاری به نحوی بوده است که این واحدها قابل مدیریت و کنترل نیستند.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که واحدهای پتروشیمی آینده روشنی ندارند ، گفت: هریک از واحدهای پتروشیمی به نسبت مساوی به سازمان سهام عدالت یا سازمانهای بازنشستگی واگذار شده است و این طور نبوده که این واحدها به اشخاص واگذار شده باشد.

وی با بیان اینکه خریداران تمام واحدهای پتروشیمی یکی هستند را اشکالی بر واگذاری این واحدها دانست و تصریح کرد: واگذاری سهام واحدهای پتروشیمی به نسبت مساوی بین تعدادی سازمان مشخص ، قدرت رقابت را از این واحدها گرفته است و این با روح خصوصی سازی منافات دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که واحدهای پتروشیمی به شبه دولتی ها واگذارشده است نه بخش خصوصی ، گفت: به دلیل نحوه بد واگذاری واحدهای پتروشیمی ، درمدیریت و فروش محصولات این واحدها مشکل ایجاد شده است.

حسینی صدر با اشاره به وضع قانون ضد دامپینگ علیه ایران ، گفت: اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری واحد های پتروشیمی ، این واحدها را با مشکلات لاینحل رو برو خواهد کرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس با اشاره به درآمد زایی ۵۰ میلیارد دلاری واحدهای پتروشیمی در دراز مدت برای کشور، افزود: نحوه واگذاری واحد های پتروشیمی درجلسه ای با حضور وزیر نفت، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کمیته پتروشیمی این کمیسیون و مدیران واحدهای پتروشیمی طی ۱۰ روز آینده بررسی خواهد شد وفکر می کنم اگر برای رفع مشکلات این بخش تدبیری اندیشیده نشود درآینده با گره های کوری دراین بخش مواجه خواهیم شد.

رییس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دراین باره که آیا ممکن است درنتیجه این جلسه سهام واگذارشده واحدهای پتروشیمی از سازمان سهام عدالت و سازمانهای بازنشستگی برگردد؟ گفت: همه چیز متصور است و ممکن است فرایند واگذاری بازنگری شده و موانع قانونی پیش روی آن برای جلوگیری از تکه تکه شدن سهام این واحدها بازنگری شود./

۹ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۴۱۷