چالش‌های عرضه و تقاضا قیمت ال ان جی را افزایش می دهد

چالش‌های عرضه و تقاضا قیمت ال ان جی را افزایش می دهد
افزایش قیمت تک محموله‌های گاز طبیعی مایع، ال ان جی، در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش دمای هوا در نیمکره شمالی و در نتیجه افزایش تقاضای گاز طبیعی در آسیا و اروپا بوده است.

به گزارش اوپکس به نقل از انرژی امروز از رویترز، هرچند این افزایش تقاضا تاثیر بارزی بر قیمت ها داشت، اما کاهش حجم عرضه توسط عرضه کنندگان بزرگ دنیا مثل استرالیا، قطر، ایالات متحده و روسیه تاثیر بیشتری نشان داده است.

بر اساس داده های موسسه کپلر، تمامی این چهار عرضه کننده LNG دنیا در ماه ژوئن نسبت به ماه مه حجم کمتری ال ان جی روانه بازار کردند و در برخی موارد میزان حجم عرضه ماه ژوئن نسبت به چند ماه گذشته کمتر بوده است.

قیمت هفتگی تک محموله های ال ان جی در شمال آسیا به 12.55 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) رسید که نسبت به قیمت 14 دلار هفته قبل کاهش نشان می دهد.

اما معاملات آتی مربوط به شاخص جی کی ام اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts JKM) در هفته گذشته صعودی بود و به 13 دلار در هر mmBtu رسید.

بر اساس آمار سالانه، قیمت تک محموله ها بسیار بالا رفته است اما این درواقع به نوعی واکنش نسبت به کاهش شدید تقاضا در نیمه های سال گذشته همزمان با کاهش رشد اقتصادی به دلیل شیوع کرونا بود.

در سال 2019 قراردادهای JKM با قیمت 4.30 تا 4.90 دلار در ماه جولایی بسته شده بود.

 
۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۱۵۴