پیش‌نهاد تأسیس بانک خصوصی اتاق ایران به هیأت رئیسه اتاق ایران

پیش‌نهاد تأسیس بانک خصوصی اتاق ایران به هیأت رئیسه اتاق ایران
جلسه کمیسیون صنایع اتاق ایران، یکشنبه 3 دی‌ماه برگزار شد و درآن گزارش‌هایی از بازدید شهرک صنعتی پرند، جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص پیش‌نویس طرح قانون حمایت از تولید، جلسه کارگروه حمایت از تولید و پروژه بازنگری قانون کار، ارائه گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، در این نشست پیش‌نهاد شد با توجه به مشکلات عدیده‌ای که بانک‌ها برای تولیدکنندگان ایجاد کرده‌اند، طی نامه‌ای به هیأت رئیسه، درخواست تأسیس بانک خصوصی از سوی اتاق ایران با مشارکت اعضا اعلام شود.

                                                                 sanaat01

با توجه به این که طرح حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است، «احمد پورفلاح»، رئیس کمسیون صنایع اتاق ایران با توجه به 18 جلسه‌ای که در مرکز پژوهش‌های مجلس، پیرامون بررسی پیش‌نویس طرح حمایت از تولید داشته است، اظهار امیدواری کرد: «این طرح به قانون تبدیل خواهد شد و بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف می‌کند.»

در ادامه این نشست، گزارشی از وضعیت ارز اختصاص یافته به دارو ارائه گردید و مشخص شد که تاکنون تنها به 46درصد از نیاز واردات دارویی کشور، با تأخیر حدود شش‌ماه، ارز اختصاص یافته است.

                                                               sanaat02

سپس وضعیت صنایع نساجی مورد توجه قرار گرفت. طبق گزارش‌های موجود، صنایع نساجی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته شده و واحدهای نساجی را با مشکلات جدیدی روبه‌رو ساخته است.

هم‌چنین با نگاه به شرایط موجود، مسائل و مشکلات مربوط به بانک‌ها نیز مورد بحث قرار گرفت. براساس اظهارات اعضای حاضر، بانک‌ها از سپرده‌های واحدهای صنعتی به خود آن‌ها وام با 25درصد بهره می‌دهند که به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

رئیس کمیسیون صنایع در پایان جلسه، «بنا مولایی» را به عنوان عضو جدید کمیسیون معرفی کرد.

                                                                   sanaat03

۹ دی ۱۳۹۱ ۰۱:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۴۵۹