آمریکا بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرد

آمریکا بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرد
وزارت خارجه آمریکا اواخر سه شنبه به کنگره اطلاع داده است که معافیت مربوط به تحریم مبادلات نفتی ایران را صادر کرده و در نتیجه ایران می‌تواند به بخشی از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره جنوبی و ژاپن دسترسی پیدا کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس  به نقل از وبگاه فری بیکن، وزارت خارجه آمریکا سه شنبه به نمایندگان کنگره اطلاع داده است که بخشی از تحریم‌های وضع شده علیه تجارت نفت ایران را لغو کرده تا تهران بتواند به بخشی از دارایی‌های مسدود شده اش در کره جنوبی و ژاپن دسترسی یابد.

بر اساس این گزارش، معافیت تحریمی اعلام شده از سوی وزارت خارجه آمریکا که از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور امضا شده، انتقال منابع مالی ایران در حساب‌های بلوکه شده در ژاپن و کره جنوبی را به صادرکنندگان این دو کشور مجاز می‌داند.

این معافیت اجازه خواهد داد تا پول‌های بلوکه شده ایران، بدون نقض قوانین موجود، آزاد شود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: صدور مجوز برای استفاده از این منابع مالی برای بازپرداخت پول صادرکنندگان در کره جنوبی و ژاپن، موجب خواهد شد تا صادرات کالا و خدمات به ایران ادامه پیدا کند و ذخایر ارزی خارجی ایران نیز کاهش یابد.

دولت ترامپ تجارت نفت ایران را تحریم کرد تا به زعم خود صادرات جمهوری اسلامی را به صفر برساند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: بلینکن با امضای این معافیت تحریمی عملا به ژاپن و کره جنوبی 90 روز فرصت داده است تا مبادلات تجاری خود با ایران را کامل کنند.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا قبلا نیز این معافیت تحریمی را امضا کرده بود تا پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن و کره برای پرداخت به شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای که کالاهای تحریم نشده را به ایران صادر کرده‌اند، استفاده شود.

وزارت خارجه آمریکا نیز در ادامه افزود: معافیت‌های اعلام شده عملا اجازه انتقال پول‌های آزاد شده به ایران را نمی‌دهد و این پول‌های آزاد شده تنها برای بازپرداخت به شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای است که قبل از تشدید تحریم‌های دولت ترامپ، کالاها و خدمات تحریم نشده را به ایران صادر کرده‌اند.

 

 
۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۱۳
تعداد بازدید : ۲۴۶