بایدن و مرکل بر سر نورد استریم 2 به توافق نرسیدند

بایدن و مرکل بر سر نورد استریم 2 به توافق نرسیدند
رسانه‌ها خبر می دهند که بایدن و مرکل بر سر پروژه نورد استریم 2 و انتقال گاز روسیه به آلمان به توفق نرسیدند.

به گزارش «اوپکس» جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نتوانستند بر سر اختلافات واشنگتن و برلین بر سر پروژه روسی نورد استریم 2 که برای انتفال گاز روسیه به آلمان طراحی شده است به توافق برسند.

علی رغم اینکه اختلافات بین این دو کشور بر سر این پروژه کلیدی پا برجا مانده است، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که او و صدر اعظم آلمان بر سر این موضوع که روسیه نباید از انرژی به عنوان سلاح علیه دیگر کشورها استفاده به توافق رسیده‌اند.

بایدن بعد از دیدار با مرکل به رسانه ها گفت: دوستان خوب با هم اختلاف هم پیدا می کنند». او اعلام کرد که هر دو مقام به تیم های سیاسی خود دستور داده‌اند که برای مقابله با تهدادت روسیه با هم همکاری کنند.

بایدن می گوید نگرانی خود را از حمایت مرکل از پروژه 11 میلیارد دلاری گاز روسیه به آلمان به صدراعظم این کشور اعلام کرده است.

FILE PHOTO: A road sign directs traffic towards the Nord Stream 2 gas line landfall facility entrance in Lubmin, Germany, September 10, 2020. REUTERS/Hannibal Hanschke

پروژه نورد استریم2 با دور زدن اوکراین گاز طبیعی روسیه را به آلمان می رساند.

این پروژه از سوی ایالات متحده تحریم شده است. با این حال شرکت روسی نورد استریم 2 می گوید که این پروژه با بیش از 95 درصد پیشرفت کاری به زودی افتتاح خواهد شد.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷
wall street jornal |
تعداد بازدید : ۱۷۱