گام بلند ایران برای دورزدن تنگه هرمز با صادرات نفت از طریق دریای عمان

گام بلند ایران برای دورزدن تنگه هرمز با صادرات نفت از طریق دریای عمان
ایران قصد دارد یک محموله نفتی از بندری در دریای عمان را در هفته آینده ارسال کند که اولین صادرات نفت این کشور از خارج از خلیج فارس و آن سوی تنگه هرمز خواهد بود.
به گزارش ایران‌پترونت به نقل از بلومبرگ، ایران قصد دارد یک محموله نفتی از بندری در دریای عمان را در هفته آینده ارسال کند که اولین صادرات نفت این کشور از خارج از خلیج فارس و آن سوی تنگه هرمز خواهد بود.

وحید مالکی سرپرست طرح پایانه‌های نفتی جاسک گفت: «اولین کشتی به منطقه جاسک رسیده است و ما انتظار داریم عملیات بارگیری نفت خام سنگین از دوشنبه ظهر آغاز شود».

وی هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه این محموله نفتی و مقصد آن اعلام نکرد.

انتظار می‌رود این بندر که نفت خود را از خط لوله ۱۰۰۰کیلومتری گوره ـ جاسک در طول ساحل خلیج فارس می‌گیرد، در فاز اول روزانه ۳۵۰ هزار بشکه در روز صادرات داشته باشد.

بیشتر صادرات نفت ایران در زمان حاضر از طریق تنگه هرمز صورت می‌گیرد، آبراهه‌ای که به‌دنبال خروج دونالد ترامپ از قرارداد برجام و وضع دوباره تحریم‌ها علیه بخش نفت و اقتصاد ایران، بحران‌های زیادی را از سر گذرانده است.

وزیر نفت ایران اعلام کرد کشورش اقدامات بسیاری را در پیش گرفته است تا در صورت برداشته شدن تحریم‌های آمریکا بتواند تولید نفت خام خود را در کوتاه‌مدت افزایش دهد.

قدرت‌های جهانی ماه‌هاست تلاش می‌کنند بین ایران و آمریکا برای رسیدن به یک قرارداد میانجیگری کنند. دور هفتم مذاکرات در وین احتمالاً در اواسط ماه اوت برگزار خواهد شد.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۱۵۲