تولید نفت ایران به 3میلیون و 250هزار بشکه در روز افزایش یافت

تولید نفت ایران به 3میلیون و 250هزار بشکه در روز افزایش یافت
یک منبع آگاه از افزایش 150 هزار بشکه نفت ایران خبرداد و گفت: تولید نفت ایران از 3میلیون و 100هزار بشکه گذشته است.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت تولید نفت ایران پیش از آغاز سال جدید میلادی گفت: همانطور که بارها اعلام شده است وضعیت تولید نفت ایران در آغاز سال 2012 به دلیل اعمال تحریم از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافت اما هرچه از زمان آغاز تحریم ها می گذریم، وضعیت تولید و صادرات نفت ایران نیز بهتر می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: چندی پیش اعلام شده بود که تولید نفت ایران روزانه 3 میلیون و 100 هزار بشکه است اما ظرفیت تولید نفت به بیش از 4 میلیون بشکه نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت تولید نفت از 3 میلیون و 100 هزار بشکه نیز گذشته است به طوری که می توان گفت تولید نفت به 3 میلیون و 250 هزار بشکه نیز رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال 2013 امیدواریم که بتوانیم تولید نفت را افزایش داده و صادرات نفت نیز هر روز افزایش یابد.

این گزارش اضافه می کند: اخیرا سازمان بین المللی انرژی اعلام کرده است تولید نفت ایران در سال 2012 به پایین‌ترین حد خود از سال 1988 میلادی رسیده است،به طوری که پیش بینی می شود در سال 2013 میلادی نیز به روند نزولی خود ادامه دهد.

به گزارش فارس هم اکنون روزانه یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت در داخل کشور مصرف می‌شود.

۱۰ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۳۸۳