ایران در حال نهایی کردن صادرات گاز/انتقال خوراک پتروشیمی به 12 استان

ایران در حال نهایی کردن صادرات گاز/انتقال خوراک پتروشیمی به 12 استان
وزیر نفت گفت: در حال نهایی کردن صادرات گاز به کشورهای مختلف هستیم.
رستم قاسمی وزیر نفت ظهر امروز در مراسم افتتاحیه گازرسانی به شهر پل سفید سوادکوه با اشاره به این مطلب که دشمنان ایران اسلامی در سال‌های مختلف به بهانه‌های گوناگون قصد ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت‌های نظام را داشتند، گفت: نظام استکبار به این نتیجه رسیده بود که اگر نظام اسلامی با استعدادهای خدادادی خود به پیشرفت مورد نظر دست یابد، الگویی برای جهان تبدیل می‌شود و این به معنای پایان نظام استکباری است.

دشمن برای فشار بر شاهرگ‌های اقتصادی برنامه‌ریزی کرده است

قاسمی با تاکید بر اینکه امروز دشمن با همه توان خود برای فشار بر شاهرگ‌های اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کرده است، افزود: در طول یک سال گذشته شرایط سختی توسط دشمن بر نفت و گاز ما تحمیل شده بود که موانع بر سر راه فروش نفت، مشکلات دریافت پول نفت و کالاهای مورد استفاده مردم از آن موانع ایجاد شده است.

وی به مشکلات فروش در برخی از کالاهای پتروشیمی و میعان گازی اشاره کرد و بیان داشت: عدم فروش محصول گاز و تمرکز بر روی عدم صادرات بنزین و گازوئیل موجبات کاهش تولید بنزین را فراهم کرد.

وزیر نفت به صدور 80 درصد از نفت کشور با کشتی خارجی و لزوم بیمه بین‌المللی آن اشاره و یادآور شد: برای ورود به بنادر کشورهای مختلف به بیمه بین‌المللی نیاز داشتیم که در اوائل امسال کاملا برداشته شد و یک تا دو ماه دارای شرایط سختی بودیم.

قاسمی به لطف و عنایت الهی برای برداشتن موانع بر سر راه مشکلات و بستن همه راه‌های عادی توسط دولت‌ها اشاره و به دیدار خود با مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اشاره و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری ما را به ادامه راه تشویق کردند و دشمنان ما را به حیواناتی توصیف کردند که اگر ما یک قدم عقب‌نشینی کنیم، آنها 10 قدم به جلو خواهند آمد و برای فروش نفت هم دنیا بزرگ است.

گلوگاه تحریم را پشت‌ سر گذاشتیم

این وزیر دولت دهم با تاکید بر اینکه ما گلوگاه تحریم را پشت‌ سر گذاشتیم و مسیر تحریم را کاملا طی کردیم، گفت: هر چند مشکلاتی وجود دارد اما امروز محدودیت کشتی نداریم و بخش قابل توجهی از نفت خود را می‌فروشیم و کالاهای مختلفی را وارد می‌کنیم و امروز اصلا قابل مقایسه با قبل نیست و هر روز بهتر از قبل می‌شویم.

رئیس جمهور 2 روز کامل کاری خود را به بررسی مسائل اقتصادی اختصاص می‌دهد

وی به برنامه‌ریزی دشمن برای تحریم‌های اخیر اشاره و یادآور شد: دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که ایران تا 3 ماه نتواند دوام بیاورد و با لطف الهی مسیر کاملا به نفع ایران تغییر کرده است و رئیس جمهور 2 روز کامل کاری خود را به مسائل اقتصادی اختصاص می‌دهد.

قاسمی با تاکید بر اینکه ما مسیر خود را طی می‌کنیم، گفت: دنیا بزرگ است و ما خریداران خود را داریم.

97 درصد از شهرهای کشور از نعمت گاز بهره‌مندند

وزیر نفت از گازدار بودن 50 درصد از روستاهای کشور خبر داد و افزود: نزدیک به 97 درصد از شهرهای کشور از نعمت گار بهره‌مندند.

این وزیر کابینه دولت دهم با بیان اینکه گاز متعلق به همه مردم است و دولت هم خدمتگزار مردم است، خاطر نشان کرد: مصرف گاز حال حاضر ما 520 میلیون متر مکعب در روز است.

100 هزار نفر در 19 فاز پارس جنوبی در حال اشتغال هستند

وی طرح اتیلین و خط انتقال اتیلن عسلویه را طرح مهم توصیف کرد و افزود: انتقال خوراک پتروشیمی به 12 استان و ایجاد 16 پتروشیمی در استان‌های کشور با وجود تحریم‌ها و به برکت تحریم به دست آمده است.

قاسمی، عسلویه را قطب انرژی کشور توصیف کرد و یادآور شد: 100 هزار نفر در 19 فاز پارس جنوبی در حال اشتغال هستند.

وزیر نفت از افزایش ظرفیت گاز کشور به یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب در روز تا 3 سال آینده خبر داد و گفت: در حال نهایی کردن صادرات گاز به کشورهای مختلف هستیم.

۱۰ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۱۹
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۳۹۸