معامله فرآورده های نفتی و پتروشیمی 49 درصد افزایش یافت

معامله فرآورده های نفتی و پتروشیمی 49 درصد افزایش یافت
مدیر آمار و ارزیابی عملکرد بورس کالای ایران گفت :ارزش معامله های فرآورده های نفت و پتروشیمی در 9 ماه گذشته 49 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
 

به گزارش شانا پژمان ساعت ساز اظهار کرد: در پی معامله بیش از 14 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات در تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی نه ماهه سال جاری، ارزش معاملات این بورس از مرز 444 هزار میلیارد ریال فراتر رفت و 49 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار تعامل و همکاری های صورت گرفته میان بورس کالا و واحدهای عرضه کننده در رشد معاملات این بورس گفت : در سال جاری با افزایش همکاری فیمابین با واحدهای عرضه کننده ، آثار مثبت آن در رشد معاملات بورس کالا در نه ماهه امسال به خوبی قابل مشاهده است.

ساعت ساز افزود: طی مدت مذکور افزون بر 8 میلیون و 805 هزار تن انواع محصولات صنعتی و معدنی شامل فولاد، آلومینیوم، مس، کنسانتره فلزات گرانبها، سولفور مولیبدن، روی، کک متالورژی، شمش طلا و سنگ آهن به ارزش بیش از 124 هزار میلیارد ریال در این بورس مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش نسبت به سال گذشته از رشد 91 درصدی برخوردار شده است.

وی درباره حجم معاملات صورت گرفته در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی گفت: با معامله بیش از 5 میلیون و 922 هزار تن انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی مانند مواد پلیمری و شیمیایی، قیر، اکستراکت، روغن، وکیوم باتوم، آیزوریسایکل، آیزوفید، گوگرد، لوب کات، حلال ها و گازها و خوراک ها طی 9 ماه سال جاری در بورس کالای ایران با ارزشی بیش از 68 هزار میلیارد ریال، ارزش معاملات فرآورده های نفت و پتروشیمی نیز در این مدت 49 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال بالغ بر 176 هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل برنج، جو ، ذرت، شکر و کنجاله با ارزشی افزون بر یکهزار و 280 میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد .

مدیر آمار و ارزیابی عملکرد بورس کالای ایران در پایان با اشاره به رشد 212 درصدی ارزش معاملات قراردادهای آتی در این بورس خاطرنشان کرد: طی 9 ماه سال 91 معامله گران قراردادهای آتی سکه طلا توانستند بیش از 2 میلیون و 623 هزار قرارداد آتی سکه طلا را به ارزش بیش از 250 هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران منعقد کنند.

۱۱ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۶۶۲