افزایش ناگهانی قیمت خوراک پالایشگاه ‌ها، آثار تورمی در پی دارد

افزایش ناگهانی قیمت خوراک پالایشگاه ‌ها، آثار تورمی در پی دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش ناگهانی قیمت خوراک پالایشگاه ‌ها، آثار تورمی در پی دارد گفت:افزایش ناگهانی قیمت خوراک پالایشگاه ‌ها، به رشد قیمت محصولات نفتی خودروها و در نتیجه افزایش کرایه‌ها می‌انجامد و از مهم‌ترین آثار تورمی افزایش نرخ کرایه‌ها، افزایش قیمت کالاهای اصلی مصرفی مردم است که با قیمت بنزین و کرایه تاکسی ارتباط مستقیم دارند.
جلیل جعفری بنه‌خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از ارائه پیشنهاد ۸۰درصدی قیمت خوراک پالایشگاه ‌ها،‌ گفت: اگر قرار است قیمت‌ها افزایش یابد، بهتر است این افزایش پلکانی و تدریجی باشد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوراک‌های روغنی پالایشگاه ‌ها در تولید روغن‌موتور و مکمل بنزین خودروها تأثیر دارد، گفت: با افزایش قیمت محصولات مورد نیاز خودروها،‌ رانندگان به سمت افزایش نرخ کرایه‌ها می‌روند که در نتیجه مردم ضرر می‌کنند.

وی با اشاره به آثار تورمی افزایش قیمت خوراک پالایشگاه ها ، تصریح کرد: مشخص نیست مسئولان وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش بر چه اساسی تصمیم به افزایش ۸۰ درصدی خوراک پالایشگاه ‌ها را گرفته‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به فشارهای اقتصادی بر مردم و ناتوانی دولت در کنترل بازار گفت: از مهم‌ترین آثار تورمی افزایش نرخ کرایه‌ها، افزایش قیمت کالاهای اصلی مصرفی مردم است که با قیمت بنزین و کرایه تاکسی ارتباط مستقیم دارند.

خوراک مورد نیاز پالایشگاه ها برای مواد روغنی مورد نیاز خودروها را از نفت خام تهیه می‌کنند که تنها تعداد محدودی از پالایشگاه‌های کشور به آن نیاز دارند و موادی چون روغن موتور و مکمل بنزین را از این خوراک‌های نفتی تولید می‌کنند./

۱۱ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۶۴۰