آرامکو احتمالا قیمت نفت خود را باز هم افزایش می دهد

آرامکو احتمالا قیمت نفت خود را باز هم افزایش می دهد
انتظار می‌رود عربستان قیمت انواع نفت خود برای فروش به مشتریانش در آسیا را در ماه سپتامبر (شهریور) برای دومین ماه متوالی افزایش دهد.
براساس نظرسنجی رویترز از منابعی در ۶پالایشگاه آسیایی، احتمال دارد قیمت رسمی نفت سبک عربستان پس از رسیدن به بالاترین رقم در ماه آگوست، به‌طور متوسط ۳۶سنت در هر بشکه افزایش یابد. تقاضا برای نفت سبک در آسیا بالا رفته است؛ چرا که حاشیه سود بالایی برای بنزین و نفتا دارد.

یکی از منابع گفت، عرضه نفت‌های مدیوم سنگین احتمالا بهبود می‌یابد و این امر عربستان را بر آن می‌دارد تا قیمت این نوع نفت‌ را با هدف رقابتی‌ماندن کاهش دهد، اما منابع دیگر انتظار دارند این دو نوع نفت عربستان افزایش قیمت داشته باشد که البته این افزایش قیمت کمتر از نفت سبک این کشور خواهد بود.

آمارهای اولیه موسسه ریفینیتیو نشان می‌دهد صادرات نفت عربستان در ماه جولای روزانه ۶/ ۶میلیون بشکه بوده است که ۸/ ۱۱درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته و کمی کمتر از حجم صادرات ماه جولای ۲۰۱۹ یعنی پیش از شروع همه‌گیری است.

به گزارش «انرژی امروز» از فارس، معمولا قیمت رسمی نفت فروشی عربستان پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمتی نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت بیش از ۱۲میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود، تاثیر می‌گذارد.
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۱۲۴