بازگشت تقاضای پتروشیمی هند به سطح پیش از کرونا

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پتروشیمی هند (CPMA) پیش‌بینی کرد که تقاضای پتروشیمی هند در سال مالی جاری منتهی به مارس ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا می‌رسد. به گزارش پایگاه خبری ICIS، ماهیندر سینگ با اشاره به تاثیر رکود شدید اقتصادی پارسال بر تقاضای بخش پتروشیمی گفت: با توجه به تنوع بازار نهایی و وابستگی بخش‌های مقاوم‌تر به محصولات پتروشیمی، تاثیر رکود اقتصادی بر این صنعت طی یک سال گذشته در مقایسه با دیگر صنایع معتدل‌تر بود.
وی افزود: در سال مالی گذشته منتهی به مارس ۲۰۲۱، بازارهای پلیمرهای اصلی از جمله پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن عملکرد خوبی داشته‌اند. دبیرکل انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پتروشیمی هند ادامه داد: تقاضا برای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن مشابه سطح سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ باقی ماند. سینگ گفت: با این حال، تقاضا برای فیبر حدود ۲۰ درصد تحت‌تاثیر قرار گرفت، به‌طوری که در سال مالی جاری به سطح ۲۰۱۹ رسید. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در اواخر آوریل و اوایل ماه مه، در اوج وقوع موج دوم ابتلای کرونا در هند، مقدار تولید در بیشتر تولیدکنندگان پلی‌استر هند حدود ۳۰ درصد کاهش یافت و به حدود ۵۰ درصد رسید. در آن زمان، قرنطینه‌های مختلف در ایالت‌های هند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شده بود.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پتروشیمی هند گفت: پس از وقفه‌ای کوتاه در بازه زمانی آوریل-مه امسال، روند افزایشی تقاضای پتروشیمی در ژوئن ۲۰۲۱ از سر گرفته شد و احتمال می‌رود ظرفیت تولید پتروشیمی در آینده نزدیک احیا شود. به گفته سینگ، جهش‌های اخیر قیمت سوخت هزینه حمل‌ونقل از تولیدکنندگان را به فعالان عرصه پایین‌دست افزایش داده است. قیمت سوخت خودرو در هند از ماه مه در حال افزایش است و اکنون از رکورد ۱۰۰ روپیه به ازای هر لیتر (۳۴/۱ دلار/لیتر) در سراسر این کشور گذر کرده است.
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۴
نیپنا |
تعداد بازدید : ۱۶۹