واکنش رییس کل بانک مرکزی به مصادره اموال بانک‌های ایرانی در بحرین

واکنش رییس کل بانک مرکزی به مصادره اموال بانک‌های ایرانی در بحرین
رییس کل بانک مرکزی مصادره اموال بانک های ایرانی در بحرین را اقدامی سیاسی و فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: بانک مرکزی ج. ا. ایران، هرگونه اقدام دولت و دستگاه قضایی بحرین علیه بانک مرکزی را که از مصونیت قضایی و اجرایی برخوردار است، مغایر با موازین و قواعد حقوق بین‌الملل و مردود می‌داند.
به گزارش اقتصادنیوز ، اکبر کمیجانی، در واکنش به انتشار اخباری در رسانه‌های بحرینی مبنی بر محکومیت فیوچر بانک بحرین و برخی بانک‌ها و بانکداران ایرانی به اتهام پولشویی در آن کشور، مصادره اموال بانک های ایرانی در بحرین را اقدامی سیاسی و فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: بانک مرکزی ج. ا. ایران، تاکنون هیچ ابلاغیه یا اخطاریه‌ای از شروع رسیدگی قضایی دادگاه‌های داخلی بحرین به اتهامات مطروحه علیه خود را دریافت نکرده و در عین حال، هرگونه اقدام دولت و دستگاه قضایی بحرین علیه بانک مرکزی ج. ا. ایران را که از مصونیت قضایی و اجرایی برخوردار است، مغایر با موازین و قواعد حقوق بین‌الملل و مردود می‌داند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در اسرع وقت به این موضوع واکنش نشان داده و اقدامات حقوقی خود علیه دولت بحرین در این خصوص را آغاز کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی گفت: این امر با پیگیری های بانک مرکزی و سایر بانک ها و با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این هفته آغاز شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته کلیه کارکنان شبکه بانکی به زودی واکسینه خواهند شد.

کمیجانی همچنین بر لزوم رعایت جدی و دقیق قوانین مبارزه با پولشویی توسط بانک ها به منظور جلوگیری از فساد و التهاب آفرینی در سایر بازارها تاکید کرد و افزود: رعایت این ضوابط برای ناکام گذاردن تلاش دشمنان برای ایجاد اختلال و التهاب در اقتصاد کشور ضروری است.

همچنین وضعیت بازار بین بانکی، اقدامات شبکه بانکی برای تهیه واکسن کرونا، بهبود، اصلاح ترازنامه بانک‌ها و سایر مباحث پولی و بانکی از جمله مباحث طرح شده از سوی مدیران عامل بانکها در این جلسه بود.
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹
اقتصاد نیوز |
تعداد بازدید : ۲۱۵