نفت در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از مارس

نفت در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از مارس
قیمت نفت در معاملات روز جمعه به روند افزایش روز گذشته ادامه داد اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از مارس قرار داشت.

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت با ۴۷ سنت افزایش، به ۷۱ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۵ سنت افزایش، به ۶۹ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. اما هر دو شاخص در مسیر ثبت حدود شش درصد کاهش هفتگی قرار دارند که بزرگترین کاهش هفتگی از مارس خواهد بود.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، حرکت قیمتی که اکنون شاهد آن هستیم، نتیجه وضعیت اقتصاد کلان است.

شیوع کرونای دلتا باعث شده است کشورها تدابیر محدودکننده را برای مقابله با شیوع بیماری به اجرا بگذارد و این امر دورنمای تقاضا برای سوخت را تیره کرده است.

ژاپن قصد دارد محدودیتهای اضطراری را به مناطق بیشتری توسعه دهد در حالی که چین – دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان – محدودیتهایی را در بعضی از شهرها وضع کرده و پروازها را لغو کرده است که تقاضا برای سوخت را تهدید می کند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در گزارشی اعلام کردند دستکم ۴۶ شهر در خصوص سفر هشدار دادند و مقامات پروازها را لغو کرده و حمل و نقل عمومی را متوقف کردند. این امر ممکن است تقاضا برای نفت را با نزدیک شدن به پایین فصل سفرهای تابستانی، متاثر کند.

آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا به بالاترین میزان در شش ماه گذشته رسیده است. بنابراین نگرانیها نسبت به تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه مانع ریزش بیشتر قیمتها شده است.

کلوین وونگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس گفت: قیمت‌های نفت در کوتاه مدت احتمالا در بازه معاملاتی محدودی خواهد ماند و نفت وست تگزاس اینترمدیت بین ۶۶.۳۰ دلار تا ۷۵.۷۰ دلار می ماند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱۱۸