بازار گاز می‌داند زمستان در راه است

بازار گاز می‌داند زمستان در راه است
کارشناسان می گویند از آنجایی تابستان بسیار گرمی در نیمکره شاملی سپری شده است انتظار می رود که ذخایر گاز در این منطقه خالی شده باشند و قیمت گاز احتمالا در زمستان به رکود جدید دست پیدا می کند.

به گزارش اوپکس از انرژی امروز از رویترز، شاخص گاز طبیعی هلند در شمال غرب اروپا در سه ماه گذشته 80 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید درحالی که بر اساس داده های رویترز، قیمت گاز طبیعی تک محموله‌های آسیا در هشت سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

معامله‌گران معتقدند که متوسط قیمت زمستانه گاز طبیعی از حداکثر قیمت سال گذشته بیشتر خواهد شد، و اگر شاهد یک زمستان سرد در شمال آسیا باشیم احتمال افزایش 200 درصدی قیمت نفت دور از انتظار نخواهد بود.

یک تاجر سنگاپوری به رویترز گفته است که در بسیاری از نقاط دنیا میزان ذخایر گاز طبیعی کم شده است چون تابستان گرمی داشتیم و این تابستان اجازه تدارکات مجدد این ذخایر را نداده است.

متوسط قیمت ال ان جی برای تحویل در ماه دسامبر در معاملات آسیای شمالی حدود 17.65 دلار در هر میلیون بی تی یو و برای تحویل در ماه ژانویه برابر با 17.80 دلار در میلیون بی تی یو خواهد بود.

در مقابل در سال گذشته قیمت متوسط محموله های فیزیکی تحویلی دسامبر برابر با 11.50 دلار در هر میلیون بی تی یو و در ژانویه 17 دلار در هر میلیون بی تی یو بود.

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۲۳۵