هزینه واردات نفت هند با رشد 190 درصدی به 24.7 میلیارد دلار رسید

هزینه واردات نفت هند با رشد 190 درصدی به 24.7 میلیارد دلار رسید
هزینه واردات نفت به هند در سه ماهه نخست سال مالی این کشور ۱۹۰ درصد رشد کرد و به ۲۴.۷ میلیارد دلار رسید در حالی که حجم واردات تنها ۱۴.۷ درصد بر مبنای سالانه رشد کرد.

به گزارش اویل پرایس، افزایش قابل توجه هزینه واردات، منعکس کننده رشد مستمر قیمت نفت در بازار بین المللی بوده و بار دیگر وابستگی هند به واردات نفت را بارز کرده است. همچنین هزینه واردات نفت هند در حالی افزایش پیدا کرده که مصرف سوخت در این کشور هنوز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بهبود پیدا نکرده است.

در سه ماهه نخست سال مالی هند تا ژوئن همچنان تدابیر قرنطینه در واکنش به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ ادامه داشت اما منعکس کننده میزان نفتی که این کشور در مدت مذکور وارد کرد، نبود. نشریه هندوستان تایمز گزارش کرد مصرف سوخت در آوریل و مه کاهش یافت و در ژوئن اندکی بهبود داشت. وضعیت مصرف در دو ماه نخست سال مالی جدید هند شدیدا تحت تاثیر موج دوم همه گیری قرار داشت.

هند بیش از ۸۰ درصد از نفت مورد نیازش را وارد می کند و منتقد صریح اقدامات اوپک پلاس در کنترل عرضه و در نتیجه تقویت قیمتها بوده است. وزیر نفت هند آشکارا علیه تمدید محدودیت عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس صحبت کرده و از آنها خواسته است تولیدشان را بالا ببرند تا مانع افزایش قیمتها و صدمه دیدن روند احیای اقتصادی جهانی شوند.

تنش میان این کشور و تولیدکنندگان اوپک در آوریل به اوج رسید و پس از این که عربستان سعودی با اطمینان از بهبود تقاضا برای نفت، قیمت فروش رسمی به خریداران آسیایی را افزایش داد، دهلی نو به پالایشگاههای دولتی دستور داد نفت کمتری از عربستان سعودی خریداری کنند. در نتیجه پالایشگاههای هند ۳۶ درصد نفت کمتر در ماه مه نسبت به میزانی که برنامه ریزی کرده بودند، خریداری کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا به نقل از اویل پرایس، این اختلاف، بازار نفت در حال تحولی را نشان داد که در آن خریداران بزرگ گزینه های بیشتری برای خرید دارند و می توانند بعضی از تولیدکنندگان را بایکوت کنند. با این حال جدیدترین قیمت واردات نشان می دهد که آزادی خریداران محدودیت دارد به خصوص هنگامی که وابستگی قابل توجهی به نفت دارند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۱۲۵