کاهش قیمت نفت به کمترین میزان در دو ماه و نیم گذشته

کاهش قیمت نفت به کمترین میزان در دو ماه و نیم گذشته
شیوع سریع گونه دلتای ویروس کرونا به کاهش تقاضای نفت منجر شده و قیمت نفت را به کمترین میزان در دو ماه و نیم گذشته رسانده است.
معامله گران نگران ایجاد محدودیت های جدید به دلیل شیوع سریع گونه دلتای ویروس کرونا هستند که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد. از این رو قیمت نفت در روزهای اخیر به کمتر حد خود در دو نیم ماه گذشته رسیده است.

به گزارش «اوپکس» از وال استریت ژورنال، قیمت نفت خام ایالات متحده با 4.6 درصد کاهش به رقم 66.48 دلار در هر بشکه رسیده است که به نوبه خود کمترین قیمت از ماه مه تاکنون است.

هرچند قیمت نفت هنوز بالاتر از 50 دلار در هر بشکه است اما با ادامه شیوع ویروس کرونا سویه دلتا انتظار می رود قیمت نفت کاهش یابد.

سرمایه گذاران به ویژه از بابت چین نگران هستند، چون مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که مجبور هستند برخی از بزرگترین نمایشگاه های این کشور را در برخی شهرها لغو کنند.

از طرفی در بسیاری از شرکت های بزرگ ایالات متحده از آمازون گرفته تا ول‌ فارگو، بازگشت کارمندان بر سر کارهای خود هنوز هم با تاخیر انجام می شود و کار از خانه ادامه دارد. همین امر معامله گران را نگران کرده است روند در خانه ماندن ادامه پیدا کند.

دونالد مورتون، معاون مدیر در شرکت جی جیمز اند کو، از ادامه نگرانی ها درباره کاهش تقاضا خبر می دهد و می گوید نابودی بسیاری از شرکت ها را شاهد هستیم.

با اینکه تقاضا برای نفت بسیار بیشتر از سال 2020 به تعادل رسیده است اما تحلیلگران بر این باورند که محدودیت های مسافرتی باعث خواهد شد قیمت ها کاهش یابد.



مورتون می گوید مردم هنوز هم خاطره های گذشته را به یاد دارند.

شاخص جهانی نفت، برنت، با کاهش 2.3 درصدی به 69.04 دلار در هر بشکه رسیده است.

سهام شرکت های نفتی چون کونوکو فیلیپس و والرو کاهش یافته است. کاهش بیشتر قیمت نفت احتمالا بر شرکت های نفتی که پیش از این از بهبود خبر می دادند فشار بیشتری وارد خواهد کرد.
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۱۷۸