تسریع فرایند ادغام تولید کنندگان نفت خلیج مکزیک با شیوع کرونا

تسریع فرایند ادغام تولید کنندگان نفت خلیج مکزیک با شیوع کرونا
داده های جدید دولتی نشان می دهد روند ادغام تولید کنندگان نفت و گاز خلیج مکزیک در دوران کرونا به دلیل سقوط قیمت نفت سرعت گرفت.
به گزارش «اوپکس» از رویترز، با برگزاری کنفرانس تکنولوژی های فراساحلی (Offshore Technology Conference) در هیوستن، تسلط تولید کنندگان بزرگ خلیج کاملا مشخص بود. این رویداد که در سالهای گذشته بیش از 60 هزار شرکت کننده داشت و هزار شرکت در نمایشگاه آن شرکت می کردند، امسال به دلیل شیوع کرونا و نیز به دلیل کاهش هزینه های شرکت ها با استقبال چندانی رو به رو نبود.

شیوع کرونا و نیز طوفان های بزرگ در منطقه خلیج مکزیک باعث شد که روند از بین رفتن شرکت های کوچک تولید کننده نفت تسریع شود. شرکت های کوچک تولید کننده بخش خصوصی که به حفاری های فراساحلی علاقه داشتند در سال گذشته مجبور شدند از این حوزه کنار کشند و یا به ورطه ورشکستگی بیفتند.

کولین وایت، مشاور در ریستاد انرژی، می گوید: ما شاهد ادغام های بیشتر خواهیم بود. شرکت های کوچک با سرمایه های خصوصی توسط غول های نفت و گاز بلعیده می شوند یا عطای اکتشاف را لقایش می بخشند و به سوی سرمایه گذاری های ایمن تر می روند.



داده های سازمان ایمنی و اجرای محیط زیست ایالات متحده (BSEE) نشان می دهد 10 تولید کننده بزرگ از جمله رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم و شورون امسال 86 درصد از 1.6 میلیون بشکه در روز نفت تولیدی منطقه را از آن خود کردند که یازده درصد بیشتر از تولیدی سال 2017 بود.

در سال 2020 دو شرکت حفاری Fieldwood Energy و Arena Energy با کاهش شدید قیمت نفت ورشکسته شدند. متخصصان تولید نفت ایالات متحده انتظار دارند این کشور در سال 2022 بتواند دوباره 1.9 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند.

با این حال بریتیش پترولیوم برنامه ریزی کرده است که در سال آینده 140 هزار بشکه و رویال داچ شل 100 هزار بشکه بیشتر تولید کنند و شورون هم به دنبال افزایش تعداد چاه های حفاری خود است.

مقامات بریتیش پترولیوم می گویند در نیمه های دهه جاری میلادی از 350 هزار بشکه در روز تولید نفت در خلیج مکزیک به تولید 400 هزار بشکه در روز خواهند رسید.

5 سال پیش در خلیج مکزیک 60 شرکت نفت و گاز فعال بودند. حالا ادغام ها تعداد شرکت ها را به 49 شرکت کاهش داده است. سرمایه گذاری در شرکت های کوچک بسیار کم شده است و باعث شده است که چاه های در حال حفاری به دست تولید کنندگان بزرگ سپرده شود.



غول های بزرگ منطقه در حال تجدید سرمایه گذاری هستند چون شدت کربن تولید منطقه پایین است. چاه های فراساحلی تحت فشار هستند به این معنی که نفت از این چاه ها به آسانی جریان می یابد. فلرینگ های معمول منطقه هم ممنوع شده اند.

رویال داچ شل هم به دنبال افزایش سرمایه گذاری در نفت منطقه است. به اعتقاد مقامات این شرکت از آنجایی که میادین فراساحلی خلیج به تاسیسات فراوری ساحلی نزدیک هستند بنابراین از تولید به مصرف بودن صنایع انرژی در این منطقه امکان پذیر است.

۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۵۸
تعداد بازدید : ۱۶۲