احتمال تاخیر در آغاز به کار نورداستریم 2 با دستور دادگاه آلمان

احتمال تاخیر در آغاز به کار نورداستریم 2 با دستور دادگاه آلمان

احتمال دارد آغاز بهره برداری از پروژه نورد استریم 2 که قرار است گاز بیشتری از روسیه به آلمان منتقل کند به دستور دادگاهی در آلمان با تاخیر همراه باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این پروژه که قرار است ظرفیت انتقال گاز از روسیه به اروپا را به دو برابر افزایش دهد از چند سال پیش تاکنون بزرگترین دلیل اصطکاک در روابط ترنس آتلانتیک بوده است.

ایالات متحده مدعی است که افتتاح پروژه نورد استریم 2 به روسیه امکان می دهد اهرم های فشار خود بر اروپا را بیشتر کند، از این رو تحریم های بسیاری بر سر راه این پروژه قرار داده است.

گازپروم، شرکت سازنده پروژه نورد استریم 2، اوایل این ماه اعلام کرد که نورد استریم 2 می تواند امسال 5.6 میلیارد متر مکعب گاز را به اروپا برساند. با این حال بسیاری از تجار بر این باور هستند  که با حکم جدید دادگاه احتمالا در آغاز به کار این پروژه تاخیر ایجاد شود.

روز چهارشنبه و با اعلام حکم دادگاه قیمت گاز افزایش یافت.

نورداستریم 2 خواهان این است که بخشی از خط لوله در سرزمین آلمان معاف از قوانین اتحادیه اروپا باشد.

تصمیم روز چهارشنبه دادگاه بر ساخت این پروژه 1230 کیلومتری که قرار است امسال راه اندازی شود تاثیری ندارد اما برای جلوگیری از هر نوع جریمه گازپروم باید راه اندازی این خط لوله را منوط به کسب مجوزهای قانونی اتحادیه اروپا کند.

این پروژه برای تکمیل باید تضمین کند که به عنوان یک انتقال دهنده یا بهره بردار مستقل تحت قوانین اتحادیه اروپا در حال کار است.

درحالی که این قوانین گازپروم را مجبور نمی کند که حق مالکیت خود بر این پروژه را واگذار کند، ولی باید حق کنترل خود بر این پروژه را واگذار کند تا تضمین شود که شرکت نورد استریم 2 مستقل از غول گازی دولتی روسیه است.

۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۱۳۵