ساسول بر سر 2راهی پتروشیمی ایران یا آمریکا

ساسول بر سر 2راهی پتروشیمی ایران یا آمریکا
شرکت ساسول آفریقای جنوبی بر سر دوراهی ادامه حضور در مجتمع پتروشیمی آریا ساسول پلیمر و یا مشارکت پروژه احداث شرکت چند میلیارد دلاری در وست لیک ایالت لوئیزیانا آمریکا مانده است.
به گزارش پانا نیوز به نقل از اویل اند گاز ژورنال، بر اساس گزارشی که توسط نشریه اویل اند گاز فایننشال ژورنال منتشر شده نهادی که خود را " اتحاد علیه ایران هسته‌ای " معرفی کرده طی بیانیه ای خواستار خروج سریع شرکت ساسول آفریقای جنوبی از صنعت پتروشیمی ایران شده است.

ساسول از طریق شرکت آریا ساسول پلیمر (ASPC) که اپراتوری دو کارخانه پلیمری در ایران را عهده دار است حضور پررنگی در صنایع پتروشیمی ایران دارد .آریا ساسول شرکت همکاری مشترک ۹۰۰ میلیون دلاری میان شرکت ساسول آفریقای جنوبی و شرکت ملی پتروشیمی ایران (NPC) است .

در این بیانیه ادعا شده که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی شرکت ساسول اعلام کرده بود که قصد خروج از ایران را دارد که این وعده هنوز محقق نشده است.

در این بیانیه نسبت به مصاحبه اخیر خبرگزاری فارس با "اریک راپر" مدیر اجرایی شرکت آریا ساسول ابراز نگرانی شده است . وی در این مصاحبه اعلام کرده بود که شرکت ساسول از سرمایه گذاری در ایران رضایت کامل دارد و قصد ندارد که تحت هیچ شرایطی ایران را ترک کند .

طبق این بیانیه شرکت ساسول در تلاش است که در پروژه احداث شرکت چند میلیارد دلاری در " وست لیک" ایالت لوئیزیانا واقع در آمریکا حضور داشته باشد اما حضور در این پروژه در شرایطی که ساسول همچنان در بازار داخلی ایران فعال است امری غیر ممکن است.در این بیانیه آمده است که فعالیت در ایران و آمریکا به طور همزمان ممکن نیست.

گفتنی است در این بیانیه تا روز ۱۱ ماه ژانویه به شرکت ساسول مهلت داده شده تا به درخواست این نهاد پاسخ دهد .
۱۸ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۵۰۷