کمیته مبارزه با قاچاق سوخت در شرکت پخش فرآورده های نفتی تشکیل می شود

کمیته مبارزه با قاچاق سوخت در شرکت پخش فرآورده های نفتی تشکیل می شود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق سوخت در این شرکت به منظور شناسایی و کنترل نقاط قاچاق سوخت و جلوگیری از خروج غیرقانونی فرآورده های نفتی از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به مشهد مقدس، مصطفی کشکولی روز گذشته (شنبه 16 دی) در جمع روسای 5 منطقه پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تربت حیدریه و سبزوار در این باره افزود: این کمیته به منظور شناسایی تمام راه های منجر به پدیده قاچاق تشکیل و به زودی نخستین جلسه آن برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این که اختلاف قیمت بالای فرآورده در داخل و خارج از کشور موجب پدید آمدن زمینه های قاچاق به ویژه در فرآورده گازوییل شده است، گفت: در این کمیته با تمرکز ویژه بر پدیده قاچاق در نواحی مرزی، علاوه بر آسیب شناسی در این بخش، چرخه عرضه فرآورده در کشور به طور کامل مدیریت و رصد خواهد شد.

کشکولی تصریح کرد: هم اکنون قیمت یک لیتر بنزین و گازوییل در کشور حدود 2 تا 3 دلار با کشورهای همسایه اختلاف دارد که امیدواریم با چاره اندیشی از سوی نهادهای تصمیم گیر و اصلاح قیمت ها، زمینه های قاچاق فرآورده در کشور کاهش یابد.

وی تمرکز بر عملیات سوخت رسانی و زنجیره دریافت، انتقال و توزیع فرآورده کشور را از مهم ترین مسئولیت های مدیران، روسا و کارکنان نواحی مرزی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران خواند و افزود: کنترل صحیح و دقیق چگونگی فعالیت این زنجیره از سوی مدیران و روسای نواحی به ویژه در مناطق مرزی نقش موثری در کاهش عرضه خارج از شبکه فرآورده در کشور خواهد داشت.

کشکولی تاکید کرد: مدیران مناطق و نواحی با برنامه ریزی های دقیق برای حضور مستمر در تاسیسات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و کنترل صحیح تمامی مراحل زنجیره انتقال فرآورده از جمله انبارها، مجاری عرضه، فروشندگی ها، انتقال فرآورده از طریق حمل ریلی، حمل با نفتکش و تخلیه فرآورده نسبت به انتقال و عرضه صحیح فرآورده در کشور اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: شناسایی دقیق مصرف کنندگان واقعی و مقایسه میزان مصرف فرآورده مناطق در مقاطع زمانی متعدد، از دیگر راه های جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده در کشور است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با توزیع روزانه 250 میلیون لیتر فرآورده از سوی 18 هزار نفر نیروی انسانی، 11 هزار ناوگان حمل و نقل زمینی، دریایی، ریلی و 3 هزار مجاری عرضه فرآورده و 2 هزار جایگاه سی ان جی در کشور، نقش مهم و حیاتی در زنجیره دریافت، انتقال، توزیع و عرضه فرآورده کشور به عهده دارد.

۱۸ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۵۴۸