عدم انتشار جزئیات واردات نفت از ایران

عدم انتشار جزئیات واردات نفت از ایران
یک مقام اداره آمار ترکیه از درخواست پالایشگاه «توپراس» این کشور مبنی بر عدم انتشار جزئیات مربوط به مبداء های واردات انرژی این کشور خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، به نقل از دیلی استار، یک مقام اداره آمار ترکیه گفت: این کشور به عنوان یکی از خریداران بزرگ نفت و گاز ایران، از این پس، جزئیات مربوط به مبدا‌های واردات انرژی این کشور را منتشر نخواهد کرد.

این اقدام به دنبال درخواست «توپراس»، تنها پالایشگاه ترکیه، مبنی بر توقف انتشار جزئیات واردات نفت از ایران صورت گرفته است.

این مقام اداره آمار ترکیه که نخواست نامش فاش شود، گفت: توپراس از ما درخواست کرده است تا مبدا اولیه واردات نفت این پالایشگاه را آشکار نکنیم و درعوض ارقام کلی ارائه دهیم.

وی افزود: ما از علت این تغییر سیاست مطلع نیستیم.

در 30 نوامبر، سنای آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه بخش انرژی، کشتی‌رانی و بنادر ایران اعمال کرد اما مدت کمی پس از آن، 9 کشور شامل ترکیه، چین، تایوان، هند و کره جنوبی را از این تحریم‌ها معاف کرد. آنکارا نیز در عوض، خرید نفت را از ایران 20 درصد کاهش داد. تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه ماه گذشته اعلام کرده بود، این کشور نیمی از نیازهای نفتی خود را در سال 2011 از طریق ایران تامین کرده است.

۱۸ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۱۷
تعداد بازدید : ۹۰۶