سهمیه بندی برای جلوگیری از قاچاق !!

سهمیه بندی برای جلوگیری از قاچاق !!
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: راهبرد سهمیه بندی گازوییل برای جلوگیری از قاچاق است که برای اجرای آن باید نیازها را به خوبی شناسایی کرد،
به ویژه در بخش کشاورزی که از این سوخت استفاده می شود.سید مهدی موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره سهمیه بندی گازوییل با بیان این که توزیع گازوئیل سهمیه بندی شده برای مقابله با پدیده قاچاق است، گفت: در صورت اجرای این برنامه، باید نیاز مصارف خودروها و بخش صنعت که با این سوخت در حال فعالیت است، به مقدار لازم تامین شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، موضوع سهمیه بندی گازوییل را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: برای اجرای این طرح باید نیازها را به خوبی شناسایی کرد، به ویژه در بخش کشاورزی که برای تامین آب و دیگر فعالیت ها از این سوخت استفاده می کند.

موسوی نژاد با بیان این که باید از فرصت نفت به سود مردم استفاده کرد، گفت: حتی اگر محدودیت های کنونی از میان برداشته شود، ما باید همین برنامه کاهش خام فروشی نفت را ادامه دهیم و از این فرصت برای کاهش وابستگی بودجه کشور به ارز نفتی استفاده کنیم، زیرا این رویه در جهت اقتصاد مقاومتی است.

سهمیه بندی گازوییل می تواند به ساماندهی مصرف کمک کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز با بیان این که سهمیه بندی گازوییل می تواند به ساماندهی مصرف کمک کند، گفت: فضا برای سهمیه بندی گازوییل مناسب است.

اسماعیل جلیلی درباره دیپلماسی انرژی کشور نیز گفت: اکنون در حوزه داخل به منظور صیانت از تولید، راهبردهای مناسب اتخاذ شده است اما در حوزه ایجاد تنوع بازار مصرف و گسترده کردن این بازار باید تلاش بیشتری انجام شود.
۱۸ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۲۰
تعداد بازدید : ۹۱۵