2 درخواست سازمان حمایت از وزارت نفت/ گرانی شدید خوراک بماند برای وقتی دیگر

2 درخواست سازمان حمایت از وزارت نفت/ گرانی شدید خوراک بماند برای وقتی دیگر
یک مقام مسئول در سازمان حمایت از اعلام قیمت‌های جدید روغن موتور در هفته آینده خبرداد و گفت: نظر این سازمان این است که قیمت مواد اولیه شرکت‌های روغن سازی تا پیش از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها براساس همان ارز مرجع محاسبه شود؛ یا اگر قرار است این تصمیم اتخاذ شود، افزایش قیمت مواد اولیه به صورت مرحله‌ای صورت گیرد.
 

محمدحسین مولاخواه در گفتگو با مهر گفت: وزارت نفت به تازگی قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات ساخت روغن موتور را افزایش داده و بر این اساس، موضوع قیمت‌گذاری این محصولات باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد؛اما بر اساس مذاکرات صورت گرفته و تفاهمات در حال انجام، امیدواریم بتوانیم قیمت‌های جدید را در هفته آینده اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: موضوع تغییر قیمت روغن موتور در بازار به دلیل تغییرات قیمتی است که وزارت نفت بابت نرخ تبدیل ارز مرجع به ارز مبادلاتی اعمال کرده است.

وی تصریح کرد: نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این است که مواد اولیه شرکت‌های روغن سازی تا پیش از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بالا نرود و تبدیل قیمت ارز مرجع به ارز مبادلاتی در محاسبات قیمتی از سوی وزارت نفت صورت نگیرد؛ یا اگر قرار است این تصمیم اتخاذ شود، افزایش قیمت مواد اولیه به صورت مرحله‌ای صورت گیرد.

به گفته مولاخواه، دلیل این امر آن است که صنایع پایین دستی به مشکل توقف صادرات و تولید دچار نشوند و سطح عمومی قیمتها نیز در بازار افزایش نیابد.

وی اظهار داشت: بر این اساس، به دنبال هماهنگی صورت گرفته با وزارت نفت، قرار بر این شد که قیمت مواد اولیه در بورس مشخص باشد و به صورت عادلانه نیز تعیین شود، ضمن اینکه عرضه خارج از شبکه مواد اولیه روغن موتور نیز متوقف شود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به زودی فهرست توزیع روغن موتور شرکتهای تولیدی و فهرست خریداران به صورت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی را اخذ و به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام خواهد کرد تا بتوان نظارت دقیقی بر روی عملکرد آنها داشت.

وی اظهار داشت: هم اکنون قیمت روغن موتور در بازار باید همچون گذشته باشد و تغییری در قیمتها ایجاد نشود تا سازمان حمایت تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه را صورت دهد؛ این در حالی است که فروش روغن موتور بالاتر از قیمت مصوب قبلی، تخلف گرانفروشی است و مردم نیز باید روغن موتور را تنها به قیمت درج شده بر روی آن خریداری کند.

مولاخواه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری اتفاقات این چنینی، موجودی شبکه توزیع را از تولیدکننده‌ها درخواست کرده‌ایم؛ ضمن اینکه آنها حق اعمال هیچگونه افزایش قیمتی ندارند.

وی به مردم توصیه کرد تا در هنگام مراجعه به واحدهای تعویض روغنی، حتما فاکتور دریافت کرده و قیمت روغن موتور را با قیمت درج شده بر روی قوطی آن مقایسه کنند؛ ضمن اینکه مراتب گرانفروشی را با شماره تلفن 124 به بازرسان اطلاع دهند.

۱۸ دی ۱۳۹۱ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۸۸۵