آمادگی کامل پالایشگاه‌های گاز کشور برای ورود به فصل زمستان

آمادگی کامل پالایشگاه‌های گاز کشور برای ورود به فصل زمستان
به گفته مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز در هفت ماه نخست سال، برای ۱۸ پالایشگاه گازی که در حال حاضر، عملیاتی هستند، یک برنامه فشرده‌ تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات پالایشگاهی تعریف و در زمان‌بندی خاص اجرا می‌شود تا با تأمین گاز بتوان زمستانی بدون دغدغه را پشت سر گذاشت.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شرکت ملی گاز ایران، «مسعود زردویان» اظهار داشت: با انجام این عملیات که هدف از آن، حفظ و نگهداری سیستم در شرایط کارآمد است، قابلیت اطمینان ما در پالایشگاه‌ها افزایش خواهد یافت و به این ترتیب، می‌توانیم میزان فرآورش را به حداکثر ممکن برسانیم و مطمئن باشیم که انتقال پاک، ایمن و بهره‌ور گاز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی این مدت، تمام بازدیدهای دوره‌ای برای اطمینان از عملکرد دستگاه‌ها با توجه به مسایل ایمنی صنعت گاز که لزوم آن به شدت توصیه می‌شود، انجام شده، ضمن آن که تعمیرات لازم هم در همین دوره انجام می‌شود.

زردویان با بیان این که تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز از اواسط فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: بدیهی است انجام به موقع تعمیرات، نویدبخش تولید پایدار گاز در فصل زمستان خواهد بود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به تمهیدات، ارزیابی‌های ریسکی و روش‌های انتخابی انجام این کار و بازرسی‌های فنی با بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا، زمان انجام اورهال طی این سال‌ها، به‌طور مداوم بهبود یافته و هم اکنون توانسته‌ایم کمترین زمان ممکن را به آن تخصیص دهیم تا بتوانیم بیشترین میزان تولید را داشته باشیم.

زردویان با بیان این که تاکنون حدود ۶۵ درصد از فعالیت‌های مربوط به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها به اتمام رسیده، گفت: از مجموع ۱۸ پالایشگاه گاز (۱۲ پالایشگاه گاز پارس جنوبی و ۶ شرکت پالایش گاز)، تعمیرات ۱۰ پالایشگاه به اتمام رسیده و تعمیرات ۵ پالایشگاه دیگر نیز در حال انجام است که تا شروع فصل سرما، این مهم نیز به پایان خواهد رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در پایان، زمان آغاز تعمیرات اساسی ۳ پالایشگاه باقیمانده را طی روزهای آتی ذکر و خاطرنشان کرد: طبیعتاً ما تمهیدات لازم را در این زمینه دیده و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم؛ تمامی همکاران ما در بخش تولید و فرآورش همانند سایر بخش‌ها آماده‌اند تا این انرژی پاک، مطمئن، پایدار و مستمر را به تمامی مردم حتی تا روستاهای دوردست نیز برسانند تا شاهد افت فشار یا قطعی گاز در نقطه‌ای نباشیم.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز وزیر نفت گفته بود که همه تلاش خود را می‌کنیم که در فصل زمستان مشترکان خانگی گاز با مشکلی روبه‌رو نشوند.

جواد اوجی، درباره تدابیر وزارت نفت برای تأمین گاز مورد نیاز مردم در فصل سرما، گفت: با روند کنونی مصرف گاز طبیعی در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری گاز در فصل سرما داشته باشیم.

وی افزود: هفته آینده در همین باره نشست‌هایی با مسئولان وزارت نیرو خواهیم داشت، همچنین یکی از تمهیدهای ما نصب ایستگاه‌های تقویت فشار در خطوط سراسری انتقال گاز است.

وزیر نفت تصریح کرد: همه تلاش خود را خواهیم کرد که در بخش خانگی، مردم دچار مشکل نشوند
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴
تعداد بازدید : ۱۴۵