افزایش ۲۵ درصدی تولید گوگرد در پالایشگاه ایلام

افزایش ۲۵ درصدی تولید گوگرد در پالایشگاه ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه این پالایشگاه در زمینه تولید گوگرد در پنج ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد تازه‌ای در تولید گوگرد ثبت شود.
به گزارش اوپکس به نقل از شانا، روح‌الله نوریان با بیان اینکه این موضوع برای کل صنایعی که مصرف‌کننده گوگرد هستند، مزیت خوبی است، افزود: گوگرد تولیدی در استان بالاترین کیفیت را در سطح کشور دارد و درجه خلوص آن ۹۹.۹۸ درصد است.

وی با تأکید بر اینکه گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام یکی از باکیفیت‌ترین گوگردهای تولیدی در کشور است که مشتری‌های ویژه خود را هم دارد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ خط تولید آزمایشی کود بنتونیتی از سوی کارشناسان این واحد صنعتی راه‌اندازی شد و اکنون به‌دنبال گرفتن مجوزهای لازم برای تولید این محصول هستیم تا تولید آن به‌طور رسمی آغاز شود. تولید این محصول می‌تواند به افزایش بهره‌روی ۱۵ تا ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی در استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین با بیان اینکه استان‌های غربی قطب‌های کشاورزی کشور هستند و تولید این محصول در پالایشگاه گاز ایلام می‌تواند بازار خوبی در این حوزه ایجاد کند، گفت: پالایشگاه ایلام از هر سرمایه‌گذاری صنایع پایین‌دستی در حوزه گوگرد به‌ویژه سرمایه‌گذارانی که نیاز به گوگرد مذاب داشته باشند، استقبال و حمایت می‌کند.
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۱۸۱