بانک‌ها به جای اختلاس‌گران مقابل مردم ایستاده‌اند

بانک‌ها به جای اختلاس‌گران مقابل مردم ایستاده‌اند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی بانک‌ها به جای ایستادن در مقابل اختلاس‌گران، مقابل مردم ایستاده‌اند، گفت: در کمیسیون‌های اصل ۹۰ و اقتصادی اقدامات بانک‌ها را در پرداخت وام‌های خرد و کلان پیگیری می‌کنیم.

محمد علی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از روند پرداخت وام‌های خرد و رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها در این زمینه، گفت: متاسفانه وضعیت و عملکرد برخی بانک‌ها نه تنها مطلوب نیست بلکه بسیار اسفناک شده و این مسئله در پرداخت وام‌های خرد بیشتر خود را نمایان کرده چراکه برای پرداخت یک وام خرد به قدری شرایط سخت و پیچیده‌ای گذاشته‌اند که مردم ترجیح می‌دهند با مشکل خود بسازند تا اینکه با بانک طرف شوند!

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه دریافت ضامن برای پرداخت وام تا حد معقول امری ضروری و قابل قبول است اما آنچه امروز صدای مردم را درآورده سختگیری‌های غیرمعقولی است که بانک‌ها برای پرداخت یک وام خرد اعمال می‌کنند و این سختگیری‌ها در کار مردم گره بیشتری می‌اندازد.

وی با بیان اینکه وام‌های خرد عموما برای پرداخت ودیعه مسکن، برپایی یک شغل کوچک، مخارج بیماری، تامین هزینه‌های ازدواج و مشابه آن درخواست می‌شوند، افزود: در کمیسیون‌های اصل ۹۰ و اقتصادی اقدامات بانک‌ها را در پرداخت وام‌های خرد و کلان پیگیری می‌کنیم چراکه بانک‌ها به جای ایستادن در مقابل اختلاس‌گران، مقابل مردم ایستاده‌اند.

علی پور با بیان اینکه تغییر نگرش با هدف رفع مشکلات مردم مسئله مهمی است که باید در بانک‌ها اتفاق افتد، توضیح داد: درواقع بانک‌ها باید به اصل اهداف بانکی رجوع کنند چراکه براساس این اهداف، بانک‌ها باید بتوانند مشکل افراد را کاهش دهند نه آنکه با دریافت سودهای کلان شرایط آن‌ها را سخت‌تر از قبل کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر جدید اقتصادی در زمینه ساماندهی وضعیت بانک‌ها برنامه و انگیزه‌های خوبی دارد، گفت: از آنجا که خود در جریان تمامی مشکلات مردم برای دریافت یک وام خرد قرار دارد می‌تواند در مسیر اصلاح ساختار نظام بانکداری کشور قدم بردارد./

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۱۹۰