شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آماده تولید و تأمین پایدار گاز زمستانی

مجموع گاز تولیدی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در سال گذشته، برابر با ۷۰ میلیارد مترمکعب بوده است
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آماده تولید و تأمین پایدار گاز زمستانی
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحقق برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی تولید گاز به‌منظور تأمین پایدار مصارف خانگی و صنعتی در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش اوپکس از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی در این‌ باره گفت: به همت کارکنان این شرکت به‌ویژه در واحدهای فنی و عملیاتی، تعمیرات اساسی در بخش‌ قابل‌توجهی از تأسیسات و خطوط انتقال گاز با هدف استمرار و تولید ایمن انجام شده است و این تعمیرات تا اواسط مهرماه امسال ادامه می‌یابد و تأسیسات با تمامی توان و ظرفیت آماده تأمین گاز زمستانی می‌شود.

ثبت رکورد ذخیره‌سازی و بازتولید گاز در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره برنامه ذخیره‌سازی و بازتولید گاز در مخازن شوریجه و سراجه گفت: به‌منظور تأمین پایدار و حداکثری سوخت زمستانی، این شرکت برنامه راهبردی انجام ذخیره‌سازی و بازتولید گاز در مخازن طبیعی شوریجه در شمال شرق و سراجه قم در مرکز کشور را در دستور کار دارد.

وی همچنین با اشاره به ثبت رکورد ذخیره‌سازی و بازتولید حدود ۳ میلیارد مترمکعب گاز در سال گذشته، اظهار کرد: امسال از ابتدای دوره تزریق تاکنون، در مجموع ۲.۱ میلیارد مترمکعب گاز به مخازن شوریجه و سراجه قم تزریق شده و امید است تا پایان دوره تزریق، سقف برنامه ذخیره‌سازی محقق شود.

فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت هم‌وطنان در مصرف بهینه

حاتمی درباره اهمیت فرهنگ‌سازی در موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت یادآور شد: به‌منظور عبور از بحران کسری گاز در فصل زمستان و در اوج مصرف، باید پیش از آغاز فصل سرما افزون بر انجام اقدام‌ها و تمهیدهای لازم در حوزه تولید و توزیع گاز، به فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عموم هم‌وطنان در مصرف بهینه نیز توجه شود.

بر اساس این گزارش، مجموع گاز تولیدی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در سال گذشته، برابر با ۷۰ میلیارد مترمکعب بوده است که این مقدار تولید، نقش بسزایی در تأمین گاز مصرفی کشور به‌ویژه در فصل زمستان داشته است.

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۱۸۲