شورون به دنبال همکاری در انرژی های سبز است

شورون به دنبال همکاری در انرژی های سبز است
در دو هفته گذشته غول نفت و گاز شورون ایالات متحده هشت توافق همکاری برای سرمایه گذاری در تولید هیدروژن، سوخت سبز جت و گاز طبیعی تجدیدپذیر امضا کرده است.

به گزارش «اوپکس» از بلومبرگ، با افزایش فشار سهامداران شورون به این شرکت برای تولید انرژی های پاک تر، این غول نفت و گاز به دنبال سرمایه گذاری های دوستدار اقلیم است و در این زمینه همکاری هایی را با یک سری استارت آپ و نیز غول های تکنولوژی چون کاترپیلار (Caterpillar) و آلفابت (Alphabet) گوگل را آغاز کرده است.

مایک رایت، مدیر اجرایی شورون انتظار دارد استراتژی کم کربن این شرکت در روز سرمایه گذاری ESG با نام Energy Transition Spotlight معرفی شود.

اندرو لاگن، مدیر در Ceres، یک ائتلاف محیط زیستی فعال در زمینه مدیریت 37 تریلیون دلار سرمایه گذاری می گوید: سرمایه گذاران هنوز آنچه را که شورون در اقلیم به فروش گذاشته است را نمی خرند. سرمایه گذاران اگر ببینند که هیات مدیره شرکت ها توجهی به نگرانی های اقلیمی آنها ندارند از فشار بر این هیات مدیره ها ابایی ندارند.

شورون برای اجابت درخواست سهامداران بر روی تکنولوژی های جدید کم کربن سرمایه گذاری هایی را آغاز کرده است. اخیرا هم با شرکت تجارت انرژی مرکوریا (Mercuria Energy Trading ) برای فروش سوخت موتور گاز طبیعی تغلیظ شده به توافق رسیده است.

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۱۹۲