دولت به بخش خصوصی به عنوان رقیب نگاه نکند

دولت به بخش خصوصی به عنوان رقیب نگاه نکند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از رقابتی که دولت با بخش خصوصی دارد و به بخش خصوصی با نگاه رقیب می نگرد، افزود: نگاه دولت به بخش خصوصی مانع تحقق اهداف اصل ۴۴ است.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور کلید و رمز گذر از شرایط تحریم اقتصادی و بستر مناسبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:در جریان بیش از ده سال اجرای خصوصی سازی در کشور با وجود تاکیدات رهبر انقلاب اما این قانون به اهداف و مفاهیم درونی خود نرسید.

گروسی با انتقاد از رقابتی که دولت با بخش خصوصی دارد و به بخش خصوصی با نگاه رقیب می نگرد، افزود: نگاه دولت به بخش خصوصی مانع تحقق اهداف اصل ۴۴ است.

وی ادامه داد: این آفتی است که بخش دولتی کشور ما به آن دچار است و تنها مربوط به دولت فعلی نیست و همه دولت ها در بحث خصوصی سازی شعار بسیار داده اند اما در بخش عمل بسیار کند عمل کرده و از محدود شدن خیطه اختیارات خود ناراحت بودند در نتیجه به بخش خصوصی به چشم رقیب نگاه کردند.

گروسی با تاکید بر این که بخش خصوصی آمادگی کامل برای اداره صنایع سبک را دارد، افزود: صنایع سبک در شرایط امروز کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود چرا که بخش خصوصی در صنایع سبک آماده قبول واگذاری ها را دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:واگذاری صنایع سبک به بخش خصوصی باعث تقویت این صنایع می شود و دست دولت را نیز در اداره و تقویت صنایع سنگین که باید در اختیار دولت باقی بماند نیز باز می کند.

۱۹ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۳۹۵