بررسی قطع سوخت ایرلاین های داخلی در کمیسیون انرژی

بررسی قطع سوخت ایرلاین های داخلی در کمیسیون انرژی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مطرح شدن موضوع قطع سوخت ایرلاین های داخلی از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس خبر داد.
حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با شاره به اقدام شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مبنی بر قطع سوخت ایرلاین های داخلی به دلیل بدهی این شرکت ها، گفت: موضوع سوخت چالش هایی را بین چند دستگاه دولتی، خصوصی و وزارت نفت به وجود آورده که بر اساس آن بسیاری از پروازها لغو و برخی نیز با تاخیر صورت گرفت.

نماینده مردم زرند و کوه‌بنان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه قطع سوخت شرکت های هواپیمایی مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، افزود: متاسفانه با این اقدام شرکت پالایش و پخش برخی از پروازها لغو و برخی با تاخیر انجام شد که این موضوع هم مردم را در مسافرت های خود با مشکل مواجه کرد و هم بعضی از ماموریت های اداری را به تاخیر انداخت.

وی با بیان این که لغو و تاخیر پروازها همچنین مشکلاتی را در فصل سرما برای مردم به وجود آورد، ادامه داد: انتظار ما این بود که این مشکلات به نحوی مرتفع شود که مردم را با مشکل مواجه نکند.

امیری خامکانی اظهار داشت: هم دولت و هم شرکت‌های هواپیمایی خصوصی باید به نحوی در جهت رفع این مشکلات کمک کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

نماینده مردم زرند وکوه‌بنان در مجلس نهم، با اشاره به اینکه ما همواره اینگونه مسائل را در کمیسیون بررسی خواهیم کرد، تصریح کرد: امروز قطعا در کمیسیون انرژی موضوع قطع سوخت ایرلاین های داخلی را مطرح خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اقدام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر قطع سوخت ایرلاین های داخلی برای تسویه بدهی هایشان منطقی بوده یا خیر، تاکید کرد: گاهی دستگاه ها از اهرم هایی استفاده می کنند که تبعات منفی در پی دارد و این اهرم نیز مردم را تحت فشار قرار داده است و نباید از سیاست هایی استفاده شود که مردم متضرر شوند.

لازم به ذکر است روز گذشته شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی سوخت ایرلاین های داخلی را به منظور تسویه بدهی های قبلی خود قطع کرد که بر اساس آن بسیاری از پروازها لغو شد اما طبق توافق شب گذشته شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مسئولان سازمان هواپیمایی، شرکت های هواپیمایی به مدت یک هفته فرصت دارند نسبت به حل مسائل مالی خود اقدام کنند.

گفتنی است پروازهای داخلی و خارجی از امروز طبق برنامه از سر گرفته شد./

۱۹ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۴۱۶