غول نفتی شورون: قیمت نفت تا مدتها بالا خواهد بود

غول نفتی شورون: قیمت نفت تا مدتها بالا خواهد بود

مدیر اجرایی غول نفت و گاز شورون می گوید قیمت نفت و گاز تا مدتها و تا زمانی که شرکت های نفت و گاز در مقابل افزایش نرخ تولید مقاومت کنند بالا خواهد ماند.

به گزارش اوپکس به نقل از  انرژی امروز مایک رایت که با بلومبرگ مصاحبه می کرد افزود یکی از دلایل بی میلی شرکت ها برای افزایش تولید این است که سهامداران چندان با این امر موافق نیستند.

در عوض سهامداران شرکت های نفت و گاز درباره آینده طولانی مدت سرمایه های خود نگران هستند و بیشتر به دنبال این هستند که بازگشت سرمایه زودتر انجام شود نه در آینده.

رایت دیگر دلیل این امر را بازار دارایی ها می داند و می گوید «فقط دو نشانه وجود دارد که من دنبال آنها هستم و فقط یکی را می بینم. ما می توانیم سرمایه های بیشتری را جذب این بخش کنیم. اما بازار دارایی ها نشانه ای نمی فرستد که ما فکر کنیم بایستی میزان سرمایه گذاری را بیشتر کنیم».

به گزارش اویل پرایس، مسائل مربوط به تغییرات اقلیم هم هست و سرمایه گذاران درباره اینکه چطور شرکت های نفت و گاز با این مورد کنار خواهند آمد و به سرعت عمل خواهند کرد نگران هستند.

مایک رایت، مدیر اجرایی غول نفت و گاز شورون

فشارها از سوی دولت‌ها و عموم مردم هم موضوع دیگری است که تصمیم گیری برای هر نوع توسعه سرمایه گذاری را سخت تر می کند.

رایت در مصاحبه با بلومبرگ می گوید «بحث های جدیدی هم مطرح می شود، چگونگی سیاست های دولت ها، تلاش برای محدود سازی سرمایه گذاری در این صنعت، و همه اینها میدان را برای دسترسی این صنعت به سرمایه های بازار تنگ تر می کند.»

رایت تاکید دارد در کوتاه این امر برای اقتصاد جهانی خطر ایجاد خواهد کرد. از سویی به اعتقاد این فعال حوزه نفت و گاز ردپای انتشارات در آینده پروژه ها بزرگترین بزرگ ترین تصمیم گیری ها را به سوی خود خواهند کشاند.

رایت پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی هم گفته بود که شرکتش بر خلاف دیگر غول های نفتی در زمینه انرژی های خورشیدی و بادی سرمایه گذاری های سنگین نخواهد داشت چون بر این باور است که این انرژی ها قادر نخواهند بود که ارزش بالایی برای سهامداران خود ایجاد کنند.

به گفته او «بازگشت سرمایه در پروژه های بادی و خورشیدی پایین است و ما به این نتیجه رسیده ایم که مدیریت در شرکت ما نمی تواند با سرمایه گذاری در پروژه های بادی و خورشیدی ارزش زیادی برای سهامداران خود ایجاد کند».

 

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۱
انرژی امروز |
تعداد بازدید : ۲۲۲