سرمایه گذاری 108 میلیون دلاری استرالیا در پروژه های هیدروژن

سرمایه گذاری 108 میلیون دلاری استرالیا در پروژه های هیدروژن
دولت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرده است که به دنبال افزایش فشار از سوی نهادهای بین المللی برای کاهش انتشارات و رسیدن به اهداف 2030، سرمایه گذاری در پروژه های هیدروژن را آغاز می کند تا بتواند میزان تولید انرژی های پاک خود را افزایش دهد.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اسکات موریس، نخست وزیر استرالیا گفته است که دولت این کشور 150 میلیون دلار استرالیا برابر با 108 میلیون دلار آمریکا به همراه کمک مالی 464 میلیون دلار استرالیا برای انجام مطالعات امکان پذیری و ایجاد پروژه های هیدروژن در هفت هاب انرژی در این کشور در نظر گرفته است.

او گفته است که ما توسعه صنایع هیدروژن استرالیا را تسریع کرده و هدف ما تولید هیدروژن پاک در دنیاست تا گذار انرژی در بخش های حمل و نقل، انرژی، منابع و ساخت و تولید تسهیل شود.


A worker stands atop a wind turbine during a routine inspection at the Infigen Energy wind farm located on the hills surrounding Lake George, 50 km north of the Australian capital city of Canberra May 13, 2013. REUTERS
این بیانیه پس از دیدار موریسون با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن و نارندرا مودی، نخست وزیر هند با موضوع سیاست های اقلیم صادر شده است.

دولت محافظه کار استرالیا تحت فشار است تا به تعهدات خود برای اهداف کربن صفر تا سال 2050 یا کاهش شدید انتشارات بین 26 تا 28 درصد تا سال 2030 نسبت به سطح سال 2005 عمل کند.

استرالیا متعهد شده است طی 10 سال آینده 18 میلیون دلار استرالیا برای تکنولوژی های کاهش انتشارات مثل تولید هیدروژن، ذخیره سازی انرژی و جذب و ذخیره سازی کربن هزینه کند.

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۲۰۷