رستم قاسمی در بین 10 مرد تاثیرگذار جهان قرار گرفت

رستم قاسمی در بین 10 مرد تاثیرگذار جهان قرار گرفت
نشریه معتبر "فوربس" به تازگی فهرستی از تاثیرگذارترین مردان قدرتمند زمین در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده است اما این فهرست اما یک انتخاب جالب هم برای ایرانی‌ها دارد: رستم قاسمی وزیر نفت 48 ساله جمهوری اسلامی ایران.
نشریه معتبر "فوربس" به تازگی فهرستی از تاثیرگذارترین مردان قدرتمند زمین در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده است. «کارولین هوارد» نویسنده این مطلب، گفته این فهرست ۷۱ نفره را از بین ۷.۱ میلیارد نفر در جهان انتخاب کردن کار دشواری بوده است. برای انتخاب‌ نام‌هایی که در فهرست نهایی این نشریه قرار گرفته‌اند،
 

قاره‌ها، صنایع و افراد بسیاری مورد بررسی دقیق قرارگرفته‌اند.

یکی از مواردی که در این فهرست به چشم می‌خورد طیف سنی متفاوت مردان حاضر در این لیست است. جوانترین فردی که در میان تاثیرگذارترین مردان جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی قرار گرفته «مارک زوکربرگ» موسس شبکه اجتماعی فیسبوک است.

او با ۲۸ سال سن عنوان جوانترین میلیاردر حاضر در این فهرست را نیز به خود اختصاص داده است. اما مسن‌ترین فردی که در این فهرست جایی برای خود دست و پا کرده «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود » پادشاه عربستان با ۸۸ سال سن است. این فهرست اما یک انتخاب جالب هم برای ایرانی‌ها دارد: رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران.


مارک زوکربرگ ـ ۲۸ ساله

موسس فیسبوک: کمتر کسی می‌توانست حدس بزند که سایت اجتماعی فیسبوک به این حد نفوذ و موفقیت در سرتاسر دنیا دست خواهد یافت. اما این شبکه اجتماعی پرحرف و حدیث نه تنها توانست نام خود را در دنیا جاودانه کند، بلکه «زوکربرگ» جوان را نیز به میلیاردها ثروت رساند. اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان ثروت مارک از ۱۷.۵ میلیارد دلار به ۱۴ میلیارد دلار کاهش یافته است اما با این حال هنوز هم نام «زوکربرگ» همه جا شنیده می‌شود. در ماه اکتبر کاربران «کشور فیسبوک» به مرز یک میلیارد نفر رسیدند.


کیم جونگ ـ اون ـ ۲۹ ساله

رهبر کره شمالی: جوان ترین پسر « رهبر عزیز کره شمالی، کیم جونگ ـ ایل» بعد از مرگ پدر در دسامبر سال ۲۰۱۱ جای او را گرفت. فرضیه‌ها حاکی از این مطلب است که « رفیق کیم جونگ ـ اون» کنترل مطلقی بر زندگی ۲۴ میلیون شهروند کره شمالی دارد. زمانی که وی رهبری کره شمالی را در دستان خود گرفت ۲۸ سال داشت و به این ترتیب عنوان جوانترین رهبر این کشور را نیز به خود اختصاص داد. «اون» دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رییس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رییس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده ارتش خلق کره، و عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره است.

لری پیج و سرگئی برین ـ ۳۹ ساله

موسسین گوگل: «لری پیج» مدیرعامل موتور جست وجوی گوگل است و «سرگئی برین» امروز مدیریت پروژه‌های ویژه بزرگترین موتور جست وجوی دنیا را در دستان خود دارد؛ پروژ‌ه‌هایی که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه خواهند شد. هنگامی که «پیج» مشغول تحصیل در مقطع دکترا در رشته علوم رایانه در دانشگاه استنفورد بود، «سرگئی برین» را ملاقات کرد. آنها با کمک یکدیگر موتور جست‌وجوگر گوگل را در سال ۱۹۹۸ میلادی بنانهادند.

این دو توانسته‌اند گوگل را به پربازدیدترین سایت دنیا تبدیل کنند. آمارها نشان می‌دهد که هر ماه بیش از یک میلیارد نفر به گوگل مراجعه و از آن استفاده می‌کنند. مدیران گوگل همچنین همواره کوشیده‌اند تا این سایت را به عنوان یکی از سردمداران تکنولوژی‌های خاص در دنیا معرفی کنند. 

الون موسک ـ ۴۱ ساله

مدیرعامل شرکت SpaceX، تسلا موتورز: این میلیادر ۴۱ ساله یکی از مردان قدرتمند در عرصه فضایی است. او موسس شرکت نام‌آشنای PayPal است. «موسک» در سابقه فعالیت در شرکت‌های مطرح دیگری چون شرکت توسعه راکت SpaceX و شرکت تولید ماشین‌های الکتریکی تسلا را هم دارد. علاوه بر این موارد، «موسک» یکی «روبین لی» پیشقدم در تأسیس اینترنت چین و مغز متفکر موتور جست و جوی محبوب چینی بایدو است. لی در دانشگاه پکن و نیویورک، مدیریت اطلاعات خوانده است. او در سال ۲۰۰۰ به همراه «اریک زو» موتور جست وجوی «بایدو» را پایه گذاری کردند. از سال ۲۰۰۴ تا کنون لی مدیریت «بایدو» را برعهده دارد.

 
از کلیدی‌ترین افرادی بوده که در شرکت انرژی خورشیدی سولارسیتی به فعالیت مشغول بوده است. «موسک» در حال حاضر سه فناوری کلیدی را در دستان خود دارد. او علاوه بر توسعه موشک‌ها، در شرکت تسلا هم برای تولید ماشین‌های الکتریکی در ایالات متحده فعالیت می‌کند و علاوه بر این دو مورد با فعالیت خود در شرکت سولارسینی برای تولید انرژی خورشیدی به روش‌های مدرن هم برنامه‌های ویژه‌ای دارد. «موسک» متولد ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ میلادی در آفریقای‌جنوبی است و رشته کاری او به هیچ وجه مرتبط با تحصیلاتی که داشته نیست.


موسس و مدیر عامل بایدو: یکی از ثروتمندترین مردان چینی است. برآوردها نشان می دهد که ثروت خالص او بالغ بر ۷ میلیارد دلار می‌شود. او توانسته با اختراع بزرگترین موتور جست وجوی چینی نه تنها در میان هموطنان خود که در دنیا نیز نام و آوازه‌ای برای خود دست و پا کند. «روبین لی» پیشقدم در تأسیس اینترنت چین و مغز متفکر موتور جست و جوی محبوب چینی بایدو است. لی در دانشگاه پکن و نیویورک، مدیریت اطلاعات خوانده است. او در سال ۲۰۰۰ به همراه «اریک زو» موتور جست وجوی «بایدو» را پایه گذاری کردند. از سال ۲۰۰۴ تا کنون لی مدیریت «بایدو» را برعهده دارد.


رید هافمن ـ ۴۵ ساله

رئیس هیئت مدیره شرکت LinkedIn: او یکی از موسسان و رییس هیات‌مدیره شرکت LinkedIn است که در سن چهل‌وپنج سالگی با سرمایه خالص ۲٫۱ میلیارد دلار، توانسته است خود را به عنوان یکی از جوانترین میلیاردهای دنیای تکنولوژی در رده نوزدهم فهرستی که امسال فوربس منتشر کرد قرار دهد. او همچنین یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت بازی‌های آنلاین Zynga است. سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار دلاری او در سال ۲۰۰۴ در فیس بوک، در ماه آگوست گذشته بازگشت بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری داشته است.

 
دیوید کامرون ـ ۴۶ ساله

نخست‌وزیر بریتانیا:دیوید ویلیام دانلد کامرون متولد ۹ اکتبر ۱۹۶۶ و با ۴۶ سال سن به عنوان جوان‌ترین نخست وزیر ۲۰۰ سال اخیر بریتانیا شناخته می‌شود. کامرون در دانشگاه آکسفورد در رشته فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد تحصیل کرده و رتبه اول را به دست آورده است. او سپس به دپارتمان مطالعاتی محافظه‌کار پیوست و مشاور ویژه «نورمن لامونت» و بعد از آن «مایکل هوارد» شد. اولین دوره کاندیداتوری پارلمان در حوزه انتخاباتی استافورد در سال ۱۹۹۷ به شکست انجامید اما کامرون در سال ۲۰۰۱ به عنوان عضو پارلمان از حوزه انتخاباتی آکسفوردشیر از بخش ویتنی انتخاب شد. او دو سال بعد به عنوان سخنگوی مخالفان ترفیع رتبه پیدا کرد و خیلی زود، در جریان رقابت انتخاباتی عمومی سال ۲۰۰۵ رئیس هماهنگ‌کننده سیاست شد. کامرون به عنوان یک کاندیدای جوان و میانه رو شناخته شد که مورد قبول رای دهندگان جوان بود و در سال ۲۰۰۵ پیروز انتخابات رهبری محافظه کار شد.

دمیتری مدودف ـ ۴۷ ساله

نخست وزیر روسیه:مدودف در سال ۲۰۱۲ جای خود را با ولادیمیر پوتین عوض کرد و این گونه او دوباره به نخست وزیری رسید. او در تاریخ ۷ می سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان رئیس جمهور روسیه طی مراسمی در کاخ کرملین، سوگند یاد کرده بود. دمیتری مدودف فرزند آناتولی مدودف از اساتید موسسه فناوری لنینگراد است. او در سال ۱۹۹۰ در دفتر ولادیمیر پوتین به عنوان وکیل حقوقی استخدام شد و در زمان انتخابات ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین رئیس دفتر انتخاباتی وی بود. رابطه پوتین ـ مدودف به عنوان یک مدل سیاسی خاص در دنیا شناخته می‌شود.


جف بزوس ـ ۴۸ ساله

مدیرعامل آمازون:او موسس و مدیر بزرگترین و مشهورترین وب‌سایت خرده‌فروشی در دنیای تکنولوژی است. او با وب‌سایت آمازون تغییراتی سریع و اساسی در عرصه صنعت نشر و چاپ ایجاد کرد. جف بزوس همراه نامزد خود در سال ۱۹۹۴ شرکت امازون را تاسیس کردند و بلافاصله یک برنامه نویس حرفه‌ای به نام «کافان» را تشویق کردند تا در شرکت استخدام شود . یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۵ اولین نسخه از وب سایت آمازون روی شبکه اینترنت قرار گرفت واز تاریخ ۱۶ جولای ۱۹۹۵ آمازون رسما کار خود را اغاز کرد.

رستم قاسمی ـ ۴۸ ساله
رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای اوپک شناخته می‌شود. مهندس رستم قاسمی در کنار فارغ التحصیلی در رشته مهندسی عمران، یکی از فرماندهان مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی و از جانبازان جنگ ایران و عراق نیز هست. رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در شهر اسیر از توابع شهرستان لامرد استان فارس متولد شده است.

 

۲۳ دی ۱۳۹۱ ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۵۸۸