افزایش یک درصدی قیمت نفت با سقوط بازار هنگ کنگ و شروع طوفانی دیگر

افزایش یک درصدی قیمت نفت با سقوط بازار هنگ کنگ و شروع طوفانی دیگر
روز سه شنبه و پس از اینکه تحلیلگران از نشانه های محدودیت عرضه نفت ایالات متحده به دلیل طوفان خبر دادند و بازارهای هنگ کنک با سقوط شدید همراه شد، قیمت نفت افزایش یافت و به روزهای کاهش قیمت نفت پایان داد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت نفت برنت با 95 سنت افزایش به بشکه ای 74.87 دلار داد و ستد شد. وست تگزاس اینترمدیت هم تقریبا با همان میزان افزایش به 71.20 دلار در هر بشکه رسید.

تحلیلگران ANZ می گویند تاسیسات تولید کننده برق در دنیا با افزایش قیمت گاز و زغال سنگ به استفاده از سوخت های نفتی رو آورده اند و از سویی میزان تولید نفت در خلیج مکزیک به دلیل طوفان آدا با محدودیت روبه‌رو شده است.

این تحلیلگران در یادداشتی نوشتند «در حالی که رشد اقتصادی چین آرام گرفته و عدم قطعیت در فدرال رزرو بر بازار تاثیر گذاشته است، دیگر عوامل هنوز بر قیمت های بالای نفت تاکید دارند».

هنوز هم سرمایه گذاران بازارهای مالی در شوک ریزش سنگین  ایورگراند (Evergrande) [بزرگترین شرکت املاک چین ] هستند که در دراز مدت تهدیدی بزرگی علیه بازارهاست.

ریزش سهام شرکت ایورگراند در هنگ کنک

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار از OANDA می گوید ریزش سهام ایورگراند تهدید کننده چشم انداز دومین اقتصاد بزرگ دنیاست و این سوال را برای برخی سهامداران به وجود آورده است که رشد اقتصادی چین در آینده چگونه خواهند و سرمایه گذاری در آن چقدر امن است.

درحالی که چنین دیدگاهی نسبت به آینده سرمایه گذاری در چین وجود دارد انتظار می رود فدرال رزرو هم سیاست های پولی خود را سختگیرانه تر کند.

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۲۱۰