افزایش دوباره قیمت طلای سیاه؛ بعید از نفت ایران امسال به بازار بیاید

افزایش دوباره قیمت طلای سیاه؛ بعید از نفت ایران امسال به بازار بیاید
در حالی تولید نفت در آمریکا با اختلال همراه شده برای سومین هفته متوالی قیمت طلای سیاه افزایش یافت، اما کارشناسان معتقدند احتمالا نفت ایران امسال به بازار نمی‌رسد.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در حالی تولید نفت در آمریکا با اختلال همراه شده و شرکت های بزرگ مجبور شده اند بخشی از ذخایر خود را روانه بازار کنند، برای سومین هفته متوالی قیمت طلای سیاه افزایش یافت و به نزدیک بالاترین قیمت سه سال گذشته رسید.

نفت برنت با 84 سنت افزایش 78.09 دلار در هر بشکه معامله شد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با 68 سنت افزایش به بشکه ای 73.98 دلار رسید.

این قیمت ها به بالاترین قیمت از اکتبر سال 2018 برای برنت و جولای 2021 برای وست تگزاس اینترمدیت نزدیک شد.

این سومین هفته افزایش قیمت نفت برنت و پنجمین هفته افزایش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت WTI است.

لوئیس دیکسون، از ریستاد انرژی معتقد است از آنجایی که بازار با مشکل عرضه مواجه شده است احتمال کاهش ذخایر هم وجود دارد. و در نتیجه قیمت نفت بالا می رود.

کارشناسان احتمال می دهند این اختلال در عرضه تا ماه ها ادامه خواهد داشت و بنابراین به کاهش شدید سطح ذخایر نفت ایالات متحده و دنیا منجر خواهد شد.

پالایشگران نفت حالا به دنبال این هستند که نفت خلیج را با نفت عراق و کانادا جایگزین کنند.

از سویی میزان واردات نفت هند هم به بالاترین میزان خود در سه ماه گذشته رسیده است. تولید کنندگان اوپک هم به دنبال افزایش تولید خود هستند. روسیه با اینکه اعلام کرده است که این کشور به عنوان یک تامین کننده نفت مطمئن نفت دنیا باقی خواهد ماند، اما در حالی که قیمت گاز در اروپا افزایش یافته است غول گازی روسی گازپروم کاری برای کاهش قیمت گاز انجام نداده است.

در خاورمیانه هم ایران که قصد دارد نفت بیشتری صادر کند اعلام کرده به زودی به مذاکرات احیای برجام بازخواهد گشت اما زمان مشخصی برای این بازگشت تعیین نکرده است.

ادوارد مویا از OANDA می گوید: بعید است ایران در سال 2021 بتواند نفتی وارد بازار کند.
۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۱۶۸