47 درصد کل واگذاری‌ها نفتی بود/ موانع فروش شرکت‌های دولتی

47 درصد کل واگذاری‌ها نفتی بود/ موانع فروش شرکت‌های دولتی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام موانع واگذاری سهام شرکتهای دولتی، گفت: با این وجود 47 درصد کل واگذاری ها در وزارت نفت انجام شد.
محمدرحیم احمدوند در گفتگو با مهر در مورد روند واگذاری سهام وزارتخانه ها در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: وزارت نفت بالاترین میزان و سهم در واگذاری ها را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی وزاتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی را به ترتیب دیگر وزارتخانه هایی که بالاترین میزان واگذاری ها را داشته اند، اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بقیه وزارتخانه ها در واگذاری ها چندان سهمی نداشته اند، تصریح کرد: در واگذاری سهام شرکتهای دولتی برخی از مشکلاتی از جمله عدم همکاری کارکنان میانی وجود داشته که مانع از اجرای صحیح آن شده است.

احمدوند، یکی دیگر از مشکلات را مربوط به ارزش گذاری و ارزیابی دارایی ها و اموال شرکت های دولتی دانست و عنوان کرد: همچنین ورود برخی از شرکت های دولتی به بازار سرمایه کشور برای واگذاری به دلیل مشکلات مربوط به وضعیت حقوقی زمانبر است.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: تقاضای موجود در بازار سهام با توجه به وضعیت مالی بخش خصوصی برای خرید شرکت ها نیز قابل تامل است.

به گزارش مهر، بیشترین واگذاری ها طی سال های 84 تا پایان آذر ماه سال 91 مربوط به وزارت نفت به ارزش 515 هزار و 76 میلیارد ریال معادل 47 درصد کل واگذاری ها بوده است.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت 245 هزار و 14 میلیارد ریال به میزان 22.3 درصد واگذاری ها، وزارت نیرو 136 هزار و 181 میلیارد ریال به میزان 12.4 درصد واگذاری ها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 115 هزار و 783 میلیارد ریال معادل 10.6 درصد واگذاری ها طی سال های مذکور را به خود اختصاص داده اند.

پس از آن وزارت امور اقتصادی و دارایی رتبه پنجم واگذاری ها در میان وزارتخانه های مختلف را داشته است که ارزش واگذاری زیرمجموعه های آن معادل 54 هزار و 744 میلیاردریال که 5 درصد از واگذاری را شامل می شود.

۲۳ دی ۱۳۹۱ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۸۵۸