سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی وزارت نفت در گچساران/ پیش بینی افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه نفت در روز

سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی وزارت نفت در گچساران/ پیش بینی افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه نفت در روز
وزیر نفت گفت: به زودی ۳ مروژه میادین توسعه، حفظ و نگه داشت نفتی با اعتبار ۲۶۰ میلیون یورو در گچساران آغاز خواهد شد.

جواد اوجی در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران اظهار کرد: پتروشیمی گچساران ۸۷ درصد پیشرفت دارد و یکی از امتیازات خوب این‌ پروژه این بوده که ۷۸ درصد از کالاهای آن ساخت داخلی است در کنار آن، پروژه دوم پلی اتیلن استارت  زده خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: خوراک مجتمع پتروشیمی گچساران از خط اتان که از پالایشگاه بید بلند می آید تبدیل به اتیلن می شود و در نهایت در کنارش به زنجیره پلی اتیلن سنگین تبدیل خواهد شد و این زنجیره اینجا تکمیل می شود.

اوجی عنوان کرد: یکی از برنامه های اصلی وزارت نفت در دولت سیزدهم تکمیل پروژه های سنوات گذشته است که برخی از آنها از سال ۹۰ آغاز و هنوز تکمیل نشده و شاید برخی از آنها صرفه اقتصادی و ضرورت نداشته باشند.

وی گفت: ما یک غربالگری روی پروژه ها ی نیمه تمام داشته و آنها که مورد نیاز کشور می باشند را در اولویت اصلی وزارت نفت قرار خواهیم داد ودر کنار آنها در این دولت پروژه های جدیدی را با مطالعات کارشناسی دقیق و تامین منابع مالی شروع خواهیم کرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه اولویت وزارت نفت تکمیل پروژه های نیمه تمام و نیمه کاره و غربالگری آنها می باشد، خاطر نشان کرد: توسعه متوازن در بخش بالا دست و پایین دست یکی دیگر از اقدامات مورد نظر وزارت نفت است که تلاش می شود تا این اتفاق رقم بخورد.

اوجی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد این امر کمتر وجود دارد ولی در برخی از حوزه های وزارت نفت پروژه‌های پایین دست نسبت به بالا دست از پیشرفت خوبی برخوردار دار نیستند تا جائیکه در برخی از آنها بالا دست ها پیشرفتی نداشتند.

وی افزود: این قول را به تمام مردم و همکاران در نفت و گاز می دهیم که قطعا شروع پروژه ها باید متوازن صورت گیرد و هم بخش بالا دست و پایین دست را با یک‌پیشرفت مساوی پیش برده شود.

وزیر نفت ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۸ میدان نفتی که ۱۳ درصد از ذخایر نفت کشور را در خود قرار داده است ، به مردم این استان‌نوید آغاز ۳ پروژه توسعه و حفظ و نگه داشت میدان گچساران ا و ۲ ، گچساران ۳ و ۴ و میدان و بی بی حکیمه با افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه در روز خواهیم داد.

اوجی با اشاره به اینکه این پروژه ها در هفته های آتی آغاز و ظرف مدت دوسال و نیم آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: افزون بر ۲۶۰ میلیون یورو حجم سرمایه گذاری این ۳ میدان خواهد بود.

وی گفت: وزارت نفت مسئولیت دارد که هرجا در حوزه نفت کار می کند مردم آن منطقه باید از قبل این پروژه ها بهره مند شوند.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد ۶۲ پروژه در حوزه های آموزشی ، رفاهی و بهداشتی را با اعتبار افزون بر ۱۰۴ میلیارد تومان تقبل کرده و تا پایان سالجاری نیز ۸۲ روستای این استان به شبکه گاز متصل خواهند شد.

اوجی بیان کرد: در همین استان هزینه‌های لوله کشی گاز داخل منزل ۹۰۰ خانوار کمیته امداد و بهزیستی را وزارت نفت تقبل کرده است.

۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۱۷۶