رویترز: افزایش تولید نفت ونزوئلا با میعانات ایرانی

رویترز: افزایش تولید نفت ونزوئلا با میعانات ایرانی
یک مقام بلندپایه شرکت نفتی دولتی PDVSA به رویترز گفت: این شرکت از محموله میعانات ایران که هفته گذشته به ونزوئلا رسید، برای افزایش تولید در سه پروژه استخراج نفت سنگین استفاده خواهد کرد.
به گزارش رویترز، رویترز اخیرا گزارش کرده بود شرکت PDVSA و شرکت ملی نفت ایران برای سواپ نفت خام ونزوئلا در برابر میعانات ایران توافق کردهاند. این توافق به شرکت PDVSA که با کمبود مواد رقیق کننده ضروری برای استخراج نفت فوق سنگین مناطقی مانند اورینوکو روبروست، کمک خواهد کرد تولیدش را تقویت کند.

ویلز رانجل، یک عضو هیات مدیره شرکت PDVSA و رهبر اتحادیه در مصاحبه با رویترز گفت: این میعانات کمک خواهد کرد تولید در میادین نفتی مربوط به پروژه های پتروسِدنو، پتروپیار و پترولرا سینوونسا که بزرگترین پروژه های این شرکت هستند، تقویت شود. رانجل گفت: به دلیل عدم وجود مواد رقیق کننده چاه های غیرفعال زیادی وجود دارند. ما تولید را دوباره فعال خواهیم کرد.

کمبود مواد رقیق کننده جدیدترین مانع پیش روی صنعت نفت ونزوئلا است که تولیدش به دلیل سالها عدم سرمایه گذاری کافی دچار فروپاشی شده است. تحریمهای آمریکا هم مانع همکاری شرکت PDVSA با شرکای تجاری کلیدی شامل تامین کنندگان مواد رقیق کننده شده است.

به تازگی یک نفتکش ایرانی حامل محموله میعانات به میزان ۲.۱ میلیون بشکه به ونزوئلا رسید و این کشتی هفته جاری در حال تخلیه محموله خود برای سینوونسا بود.



پتروپیار و سینوونسا جوینت ونچرهای میان شرکت PDVSA و شورون و شرکت ملی نفت چین هستند. شرکت PDVSA پس از خروج توتال انرژیز و اکوئینور از پروژه پتروسدنو در ژوئیه، تنها سهامدار آن است.

رانجل برآورد کرد که تولید نفت ونزوئلا ۷۵۰ هزار بشکه در روز است که بالاتر از ۶۴۱ هزار بشکه در روز اعلام شده از سوی ونزوئلا به اوپک در اوت است. مقامات ونزوئلایی می گویند قصد دارند تولیدشان را تا پایان سال به یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۲
تعداد بازدید : ۱۹۱