حرکت در مسیر توسعه پایدار جوامع پیرامونی صنعت نفت

حرکت در مسیر توسعه پایدار جوامع پیرامونی صنعت نفت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک تخصیص اعتبار به فعالیت‌های مسئولیت‌ اجتماعی به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز، به استمرار استانداردسازی اقدام‌های وزارت نفت در این زمینه و حرکت در مسیر توسعه پایدار جوامع پیرامونی صنعت نفت کمک می‌کند.
علیرضا ورناصری قندعلی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تخصیص اعتبار به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت در مناطق نفت‌خیز اظهار کرد: تخصیص اعتبار به زمینه‌های مسئولیت‌ اجتماعی، سبب استمرار استانداردسازی اقدام‌های جاری وزارت نفت و حرکت در مسیر توسعه پایدار جوامع پیرامونی صنعت نفت می‌شود.

وی افزود: توجه به بخش مسئولیت‌های اجتماعی سبب کاهش بحران‌های اجتماعی در مناطق نفتی، توسعه جاده‌های روستایی و بهسازی روستاها، ساخت و نوسازی مدارس، آبرسانی روستایی و اشتغال‌زایی برای نیروهای توانمند بومی می‌شود.

نماینده مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس تصریح کرد: توسعه مراکز ورزشی، بهداشتی، درمانی، کمک به کمیته امداد و بهزیستی، توسعه مواصلات، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و امکانات به‌منظور بهبود کیفیت زندگی مردم بومی و شهروندان شاغل در نفت، اقدام‌های عمرانی گسترده در مناطق نفتی، سیاست‌های حمایتی برای نگه داشتن نیروهای متخصص و ارتقای وضع کارکنان نفت، بخشی از دستاوردهای اجرای قانون در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی از سوی وزارت نفت خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: توسعه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌های کوچک، همچنین بومی کردن صنعت نفت از طریق اختصاص بودجه، توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی و بالادستی نفت کاری ضروری است.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت چندی پیش در سفر به اهواز گفت: اعتبارهای خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفتیم و پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان بوده که روند این پروژه‌ها دنبال می‌شود و برنامه وزارت نفت، اولویت‌ دادن به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی است تا مردم استان از توسعه پروژه‌های نفت و گاز بهره‌مند شوند.
۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۱۹۳