دست رد وزارت نفت ایران به سینه مشتریان اروپایی

دست رد وزارت نفت ایران به سینه مشتریان اروپایی
سخنگوی وزارت نفت، گفت: این روزها برخی کشورهای بزرگ اروپایی برای خرید نفت از ایران مراجعه می کنند اما ما دست رد به سینه آنها زده ایم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،ˈعلیرضا نیکزاد رهبرˈ روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: ایران به مشتری هایی که در زمان بحران حضور دارند،‌ ارج می گذارد.

وی ادامه داد: هم اکنون حجم تولید نفت خام در ایران بسیار عالی و صادرات نفت رو به جلو در حال انجام است.

نیکزاد رهبر در ارتباط با اخبار منتشره طی روزهای اخیر در مورد تولید نفت خام، گفت: کسانی که در جلسات غیرعلنی حضور دارند ،‌نباید مباحث مطرح شده در جلسات را مطرح کنند؛ زمانی که یک جلسه غیرعلنی برگزار می شوند، به این معنی است که اطلاعات آن جلسه نباید از آنجا خارج شود و در جدول دشمنان قرار گیرد.

وی در ارتباط با آمارهای منتشر شده در مورد نفت گفت :‌ تنها آمارهای وزارت نفت مورد تایید است.

به گفته وی، جهان انرژی در حال تغییر فضای خود است و جغرافیای ذخایر هیدروکربوری در خاورمیانه و خلیج فارس به سمت محوریت ایران و سپس شمال ایران در حال گسترش است.

نیکزار رهبر، ادامه داد: ایران تنها کشوری است که دیگران نمی توانند در فروش نفت او اعمال نقوذ کند ،‌سایر کشورها تحت نقوذ قدرت های استکباری و استعماری هستند و تکیه بر تامین انرژی توسط کشورهای دیگر ممکن است امنیت انرژی آنها را مختل کند.

وی خطاب به کشورهای بیریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) گفت: ˈبرای شما هیچ کشوری برای تامین انرژی مطئمن تر از ایران وجود نداردˈ .

سخنگوی وزارت نفت در مورد اخبار منتشر شده در مورد جابجایی مدیر شرکت نفت و گاز پارس، گفت: بعضی از رسانه ها مباحثی را در مورد جابجایی مدیران در وزارت نفت مطرح می کنند که این مباحث حساسیت هایی ایجاد می کند که بجا نیست.

وی با تاکید بر اینکه جریان سیال مدیریت در تمامی حکومت ها و دستگاه ها وجود دارد، گفت: ˈموسی سوریˈ به دوران بازنشستگی رسیده و حتی حضور وی را 2سال تمدید کردیم، آنچه برای نظام اداری مفید است توان مدیریتی سیستم است که باید خود را پویا نگه دارد.

نیکزاد رهبر با اشاره به اینکه فعالیت های میدان پارس جنوبی از مرحله اوج عبور کرده و به سرازیری رسیده است، گفت: فعالیت در میدان مشترک پارس جنوبی با سرعت در حال پیشرفت است.

** میدان یاران در آستانه تولید

سخنگوی وزارت نفت، افزود: تولید زودهنگام در میدان نفتی آزادگان شروع شده و در یاران نیز به زودی آغاز می شود.

به گفته وی، این در حالی است که قرارداد توسعه میدان نفتی یاران در دو سال آخیر و دوران وزارت ˈرستم قاسمیˈ به امضا رسیده و اکنون با تولید 20 هزار بشکه در روز در آستانه آغاز است.

**ایرلاین ها بدهی خود را در مهلت باقیمانده تسویه کنند

سخنگوی وزارت نفت در مورد بدهی شرکت های هواپیمایی گفت: بدهی انباشته شده از سوی شرکت های هوایی الان نمایان شده و در یک نظام اقتصادی وقتی که منابع با مصارف تراز نباشد یک طرف دچار مشکل می شود و در این موضوع نیز وزارت نفت بارها با شرکت های هوایی مذاکره کرده بود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم شرکت های هواپیمایی همان طور که بلیط هواپیما را به صورت نقدی به مسافران می فروشند ، دست کم در یک بازه 15 روزه پول سوخت را پرداخت کنند اما متاسفانه شرکت های هوایی مسائل اقتصادی ما را نادیده گرفتند.
۲۳ دی ۱۳۹۱ ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۴۷۵