سرمایه گذاری در فسیلی‌های آفریقا مشمول مقررات اقلیمی می شود

سرمایه گذاری در فسیلی‌های آفریقا مشمول مقررات اقلیمی می شود
نماینده امور اقلیمی ایالات متحده می گوید شرکت های سوخت فسیلی غرب که به دنبال توسعه منابع آفریقا هستند باید در نظر داشته باشند که با توجه به اینکه دنیا به سمت مقابله با تغییرات اقلیم می رود این شرکت ها هم مشمول اقدامات اقلیمی و قانونی می شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، جاناتان پرشینگ از سرمایه گذاران خارجی خواست تا در نظر بگیرند که سرمایه گذاری در پروژه های سوخت های فسیلی در آفریقا یا جاهای دیگر دنیا آیا به سودشان هست یا نه؟

او با اشاره به هجوم شرکت های غربی به آفریقا برای توسعه پروژه های نفت و گاز در این منطقه گفت: آنها باید خطر مشمول مقررات شدن و اقدامات مالی را در نظر بگیرند. اگر شما شرکتی هستید که می خواهید در زمینه نفت و گاز و زغال سنگ سرمایه گذاری کنید اول باید از خودتان بپرسید که آیا می خواهم یک دارایی به گل نشسته را با خود همراه کنم.

 

Jonathan Pershing, U.S. climate change envoy, speaks at the UN World Climate Change Conference 2016 (COP22) in Marrakech, Morocco, November 14, 2016. REUTERS

او گفت حتی چینی ها به این نتیجه رسیدند که سرمایه گذاری در نیروگاه های زغال سنگی در خارج از کشور خود را متوقف کنند.

او تاکید کرد که من به هیچ عنوان به آینده سوخت های فسیلی امیدوار نیستم.

پرشینگ که به کشورهای آفریقایی سفر کرده است به دنبال افزایش اقدامات مربوط به جلوگیری از تغییرات اقلیم قبل از برگزاری اجلاس COP26 در گلاسکو اسکاتلند در ماه آینده است.

۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۲۰۹