شرکت ملی نفت ایران دومین شرکت بزرگ نفتی جهان شناخته شد

شرکت ملی نفت ایران دومین شرکت بزرگ نفتی جهان شناخته شد
موسسه تحقیقاتی PIW، شرکت ملی نفت ایران را به لحاظ وسعت عملیات و برخورداری از منابع نفت و گاز و میزان تولیدات، پس از شرکت آرامکوی عربستان در جایگاه دوم بزرگترین شرکت های نفتی جهان قرار داد.
بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ، بر اساس رده بندی منتشر شده از سوی موسسه PIW، شرکت ملی نفت ایران به لحاظ وسعت عملیات و برخورداری از منابع نفت و گاز و میزان تولیدات، جایگاه دوم را پس از شرکت آرامکوی عربستان به خود اختصاص داده است.

این گزارش اضافه می کند: نشریه قطب انرژی (Energy Compass) در جدیدترین شماره خود ضمن اعلام این مطلب افزود: تمرکز روی عملیات در این رده بندی، مقایسه معناداری را میان شرکت های مختلف، اعم از دولتی و غیردولتی امکان پذیر می سازد و نتایج حاصله را از رده بندی هایی که بیشتر حوزه تجاری را مد نظر قرار می دهد، متفاوت می سازد.

در فهرست رده بندی PIW پنجاه شرکت برتر نفت و گاز جهان با یکدیگر مقایسه شده اند و مقوله هایی چون میزان ذخایر نفت و گاز، تولید، ظرفیت های پالایشی و حجم فروش تولیدات بر اساس اطلاعات عملیاتی دریافتی از بیش از ۱۳۰ شرکت بین المللی مبنای این رده بندی قرار گرفته است.

رده بندی حاضر بر اساس نتایج عملیاتی شرکت های مورد مطالعه در سال مالی ۲۰۱۱ یعنی جدیدترین دوره ای که اطلاعات آن در دسترس بوده، استخراج شده است.

شرکت های سی ان پی سی چین، بریتیش پترولیوم انگلستان، گازپروم روسیه و استات اویل نروژ در این رده بندی پس از شرکت ملی نفت ایران قرار می گیرند.
۲۳ دی ۱۳۹۱ ۱۶:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۶۱۷