ایجاد 13شهرک تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی/ تعریف بسته‌های حمایتی برای بخش خصوصی

ایجاد 13شهرک تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی/ تعریف بسته‌های حمایتی برای بخش خصوصی
زیرساخت 13 شهرک تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده شده و برای این شهرک‌ها بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز تعریف شده است.

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام خبر فوق در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: همه شهرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی دارای زیرساخت هستند و با تعریف شدن بسته‌های سرمایه‌گذاری، به سرمایه‌گذاران تولید صنایع مختلف پیشنهاد می‌شود.

 

محمد زیار با بیان این‌که از این به بعد استانداران برای استان‌ها و نمایندگان شهرها در جذب سرمایه گذاران و معرفی آن‌ها باید کمک کنند گفت: از این پس ما وظیفه حاکمیتی نداریم، چرا که براساس اصل 44 بخش خصوصی باید در شهرک‌ها سرمایه‌گذاری کند.

 

وی افزود: ما باید شهرک ها را معین کرده، زیرساخت‌ها را آماده کنیم و بسته‌های سرمایه‌گذاری را مهیا سازیم که تمام این کارها‌ انجام شده است. قول داده بودیم شش شهرک را آماده کنیم اما تاکنون حدود 13 شهرک را آماده کرده‌ایم.

 

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این‌که براساس دستور رییس جمهور، وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت ، وزارت کشور و وزارت اقتصاد و دارایی باید پای کار بیایند و هر کدام بخشی از زحمات را به دوش بکشند اظهار کرد: آنچه که وزارت نفت می توانسته انجام دهد را انجام داده است.

 

زیار افزود: در پایین دست (صنایع تکمیلی) وزارت نفت یک سال است که ورود کرده چرا که متولی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است؛ در این یک سال وزارت نفت به دستور رییس جمهور به صورت کمک وارد عرصه شده و پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

 

وی اظهار کرد: آماده شدن 13 شهرک تلاش مشترکی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و سازمان صنایع کوچک بوده و پس از این فاز آباد کردن داخل شهرک‌ها در پیش است که استانداران و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کارها را انجام دهند.

 

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پایان خاطرنشان کرد‌: اگر دستور دیگر بیش از این داده شود که در حوزه اجرای پروژه‌های درون شهرک ورود کنیم، فعال خواهیم بود.

۳ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۰۰
تعداد بازدید : ۹۲۰