دستور وزیر نفت برای حل مشکل تولید کنندگان قیر

دستور وزیر نفت برای حل مشکل تولید کنندگان قیر
وزیر نفت در جلسه‌ای با تولیدکنندگان قیر دستور ویژه‌ای صادر کرده تا به مشکلات اخیر این تولیدکنندگان پایان دهد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طی هفته‌های اخیر عرضه قیر صادراتی در تالار صادراتی بورس کالا به علت برخی مشکلات در قیمت‌گذاری خوراک آن «VB» وکیوم باتوم، متوقف شد تا در نهایت وزیر نفت طی جلسه‌ای با آن‌ها دستورات لازم را صادر کرده است، بنابراین در این جلسه سه توافق مهم درباره چگونگی نرخ‌گذاری وکیوم باتوم صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد، فروش خوراک «VB»، برای تولید محصولات مصرفی داخل کشور و همچنین محصولات صادراتی بر مبنای ۹۵درصد نرخ فوب «FOB-%5» با احتساب نرخ تسعیر ارز مبادله‌ای بوده که از تاریخ بیستم دی‌ماه‌جاری این توافق لازم ‌الاجراست.

همچنین یادآور می‌شود، بر اساس دستور وزیر نفت در این جلسه، هر کیلو وکیوم باتوم با این فرمول 10 هزار و 30 ریال «1003 تومان» برای مصارف داخلی و صادراتی محاسبه و قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دلیل اهمیت ویژه این موضوع، نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی«که پیش از این گزارش آن منتشر شد» نیز به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده برای تولیدکنندگان قیر با مسئولان مربوطه وزارت نفت «شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی» نیز جلسه برگزار کرده بودند.

در این جلسه تولیدکنندگان قیر با بیان برخی مشکلات بین‌المللی در جریان صادرات محصول‌شان، به تشریح دلایل توقف عرضه قیر صادراتی در بورس کالا پرداخته‌ بودند.

بر همین اساس، طبق گفته یکی از کارشناسان از هفته آینده عرضه «قیر صادراتی»، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه که مدتی است عرضه محصولاتشان متوقف‌ شده از هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

۳۰ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۰۴
تعداد بازدید : ۹۰۸