صادرکنندگان تا 28 مهرماه برای ثبت نام فرصت دارند

صادرکنندگان تا 28 مهرماه برای ثبت نام فرصت دارند
محمد لاهوتی، رئیس دبیرخانه اجرایی انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران اعلام کرد که در صورت تکمیل فرآیند ثبت‌نام و بررسی به‌موقع پرونده صادرکنندگان، مراسم معرفی صادرکنندگان نمونه پایتخت و تقدیر از آنها، اواخر آبان یا اوایل آذرماه برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران ، رئیس دبیرخانه اجرایی انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان برای پنجمین سال متوالی به اتاق تهران واگذار شده است، گفت: طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، مهلت ثبت نام صادرکنندگان استانی برای مشارکت در آیین انتخاب صادرکنندگان نمونه پایتخت تا 28 مهرماه امسال تمدید شد و صادرکنندگان طی این بازه فرصت دارند که نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

محمد لاهوتی گفت: پس از پایان این مهلت و پس از 29 مهرماه که روز ملی صادرات است، صادرکنندگان ظرف یک هفته تا 10 روز فرصت خواهند داشت که مستندات خود را به دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه در اتاق تهران ارائه کنند. پس از آن، تعداد صادرکنندگان ممتاز و منتخب مشخص شده و به کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه، ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران ادامه داد: اگر درخواست‌ها به حد نصاب برسد، در هر رشته، یک یا دو صادرکننده به عنوان صادرکننده منتخب معرفی خواهد شد.

لاهوتی سپس ابراز امیدواری کرد که با بررسی به موقع پرونده‌ها، مراسم معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران، اواخر آبان یا اوایل آذرماه برگزار شود.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به سنت چهار سال گذشته و با توجه به نتایج رضایت‌بخش آن، اجرای فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران واگذار کرد.

بعد از ارسال این نامه از سوی سازمان صمت، رئیس اتاق تهران، طی حکمی محمد لاهوتی را به عنوان نماینده تام‌الاختیار اتاق و رئیس دبیرخانه اجرایی انتخاب صادرکنندگان نمونه استان منصوب کرد. لاهوتی که ریاست کمیسیون توسعه تجارت و تسهیل صادرات اتاق تهران را برعهده دارد در دوره‌های پیشین انتخاب صادرکننده نمونه استان تهران نیز رئیس دبیرخانه اجرایی بود و کار بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان را مدیریت کرده است.

لازم به ذکر است سامانه ثبت‌نام از متقاضیان حضور در رقابت صادرکنندگان نمونه استانی از 28 شهریورماه در سایت سازمان توسعه تجارت فعال شده و امکان ثبت نام از طریق سایت اتاق تهران نیز وجود دارد.
۱۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۱۶
تعداد بازدید : ۱۸۶