تولد پلیمر از دی اکسید کربن در لهستان

تولد پلیمر از دی اکسید کربن در لهستان
شرکت پی‌کی‌ان اورلن، بزرگترین پالایشگر لهستان در حال بررسی تولید پلیمر با استفاده از دی‌اکسید کربن (Co2) است.
به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از رویترز، آرکادیوس مایوچ، مدیر نوآوری و توسعه فناوری پی‌کی‌ان اورلن اعلام کرد: شرکت پی‌کی‌ان اورلن در حال بررسی روش‌های تولید پلیمرها با استفاده از دی اکسید کربن است.

بررسی‌ها برای به‌کارگیری فناوری نو برای جذب، ذخیره، استفاده دوباره یا جایگزینی دی‌اکسید کربن در سراسر جهان جریان دارد، به‌طوری که بعضی از شرکت‌ها در حال کار روی روش‌های تبدیل گازهای گلخانه‌ای به محصولاتی مانند پلاستیک، صابون یا پارچه هستند.

مایوچ در کنفرانسی درمورد کربن گفت: ما تحقیقات خود را در آزمایشگاه تکمیل واکنون خرید طرح‌های آزمایشی را آغاز کرده‌ایم و روی دی‌اکسید کربن به‌عنوان ماده اولیه حساب باز کرده‌ایم و قصد داریم با استفاده از آن چند محصول پلیمری تولید کنیم.

وی افزود: بودجه اورلن بیش از 509.2 میلیون دلار برای هزینه طی 9 سال آینده در زمینه توسعه و پیاده‌سازی فناوری در شرکت‌های این گروه در نظر گرفته شده که تولید محصولات پلیمری از دی‌اکسید کربن یکی از آنها بوده است.

بر اساس راهبرد سال 2030 میلادی اورلن، این شرکت در نظر دارد برای تحقق هدف کاستن از مقدار انتشار کربن، 20 درصد از انتشار کربن در تأسیسات پالایشی و پتروشیمی موجود و 33 درصد در تجارت تولید برق بکاهد.

این شرکت لهستانی نیز سال 2050 میلادی را به‌عنوان هدف به صفر رساندن کربن تعیین کرده است.
۱۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۸
تعداد بازدید : ۱۲۴